باتری نیسان لیف، برق ورزشگاه فوتبال را تامین کرد

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ورزشگاه یوهان کرایف آرنا در هلند با همکاری شرکت نیسان و ایتون، مجهز به سیستم ذخیره‌سازی انرژی شده است. این ابتکار نقش مهمی در کمک به شبکه توزیع برق هلند دارد.
تبلیغات

نیسان یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های ذخیره انرژی (ESS) اروپا را با استفاده از باتری‌ خودروی الکتریکی در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا در آمستردام هلند ارائه می‌دهد. این سیستم ذخیره‌سازی انرژی با ظرفیت ۲.۸ مگاوات ساعت/ ۳ مگاوات، با همکاری شرکت‌های ایتون، BAM و موبیلیتی هاوس در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا نصب شد و صندوق انرژی و آب‌وهوای آمستردام (AKEF) و اینتررج (Interreg) از آن‌ حمایت مالی می‌کنند.

Nissan LEAF Battery / باتری خودروی الکتریکی نیسان لیف

تاسیسات ذخیره‌سازی انرژی نیسان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای ESS در اروپا به شمار می‌رود، اما در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد در بریتانیا قرار دارد که با ۱۶.۵ مگاوات ساعت برق، از ۵۰۰ باتری خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 بهره می‌برد. سیستمی که در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا استفاده شده است، از پکیج بزرگی شامل ۱۴۸ باتری خودروی برقی نیسان لیف (Nissan Leaf) کمک می‌گیرد که ۶۳ عدد دست‌دوم و ۸۵ مورد نیز نو هستند. هدف اصلی بکارگیری چنین سیستم ذخیره‌سازی انرژی، قابل اعتماد و کارآمدتر کردن سیستم‌های انرژی برق و کاهش فشار وارده بر شبکه توزیع برق عنوان شده است. این سیستم ذخیره‌سازی انرژی همچنین با استفاده از انرژی خورشیدی و نصب ۴۲۰۰ پنل روی سقف ورزشگاه آرنا، تکمیل می‌شود.

Nissan LEAF Battery / باتری خودروی الکتریکی نیسان لیف

سیستم ذخیره‌سازی انرژی ۳ مگاواتی نیسان، تامین انرژی ورزشگاه یوهان کرایف را قابل‌اعتماد و کارآمدتر خواهد کرد و برای بازدیدکنندگان، همسایگان و شبکه توزیع انرژی هلند، مزایای زیادی به همراه می‌آورد. سیستم‌های ذخیره انرژی ایتون (Eaton) نه تنها باعث تامین پایدار انرژی می‌شوند، بلکه چرخه اقتصادی برای باتری خودروی برقی ایجاد می‌کنند.

Nissan LEAF Battery / باتری خودروی الکتریکی نیسان لیف

ورزشگاه یوهان کرایف آرنا یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های بین‌المللی هلند و خانه تیم آژاکس آمستردام و تیم ملی این کشور است؛ آرنا هر ساله میزبانی رویدادهای بزرگی مانند کنسرت‌های موسیقی، نمایش رقص و جلسات تجاری را بر عهده دارد؛ سالانه بیش از دو میلیون بازدیدکننده در این ورزشگاه حضور می‌یابند.

Nissan LEAF Battery / باتری خودروی الکتریکی نیسان لیف
به لطف این سیستم ذخیره‌سازی انرژی، ورزشگاه یوهان کرایف قادر خواهد بود به طور هوشمندانه‌ای از انرژی پایدار خود استفاده کند و می‌تواند از ظرفیت تجاری سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی نیز بهره بگیرد. قابلیت اطمینان ورزشگاه برای تامین برق حتی در صورت قطع برق شهری هیچ‌گاه دچار مشکل نخواهد شد. در نتیجه این ورزشگاه می‌تواند به شبکه انرژی پایدار هلند نیز کمک کند. ورزشگاه یوهان کرایف آرنا با معرفی نوآوری‌های هوشمند مانند سیستم ذخیره‌سازی انرژی می‌تواند به عنوان پیشرو در کمک به صنعت برق عمل کند.

فرانسیسکو کارانزا، مدیر بخش انرژی شرکت نیسان نیز گفت:

ما خوشحال هستیم که بخشی از بزرگترین سیستم ذخیره‌سازی انرژی اروپا برای یک ساختمان تجاری باشیم. به لطف استفاده از این فناوری در ورزشگاه یوهان کرایف، امروز می‌توانیم شاهد استفاده دوباره از باتری خودروهای الکتریکی نیسان برای ایجاد سیستم انرژی پایدارتر و کارآمدتر باشیم. ما از فناوری الکتریکی خود برای تغییر شیوه زندگی و ارائه روش‌های نوین تامین انرژی سبز بهره می‌بریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات