طرح مفهومی لامبورگینی برای تولید سوپراسپرت شوتینگ بریک

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
یک طراح مستقل، ایده‌ی جالبی را در مورد یک خودروی مفهومی شوتینگ بریک از این خودروساز داده است.
تبلیغات

لامبورگینی به عنوان یک سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی چند سالی است که تصمیم گرفته تا تنوع محصولات خود را افزایش دهد و در این راستا، سراغ شاسی بلند اوروس رفت. این خودروساز طراح‌هایی هم برای تولید یک سدان اسپرت دارد؛ البته باید افزود که این خبر به طور رسمی تایید نشده است.

Lamborghini 400GT Flying Star

یکی از کلاس‌های خودرویی خاص که لامبورگینی در قرن جدید هنوز وارد آن نشده است، خودروهای شوتینگ بریک هستند. به شرطی که مدل کلاسیک 400GT (تصویر بالا) را در نظر نگیریم، لامبورگینی فعلا هیچ طرحی برای تولید خودروی شوتینگ بریک ندارد اما یک طراح اهل روسیه به نام ایگور شیتیگوف، ایده‌ای برای تولید یک لامبورگینی شوتینگ بریک داده است که می‌تواند رقیب مستقیم لامبورگینی برای فراری GTC4 لوسو دانست. ایگور شیتیکوف یک هنرمند و طراح روسی است که ایده‌ی خود را به  صورت یک مدل دیجیتال و سه بعدی ارائه کرده است.

lamborghini shooting brake concept

 در نگاه اول به طرح لامبورگینی شوتینگ بریک می‌توانید بفهمید الهام‌گیری بسیاری از بخش‌های آن از لامبورگینی سستو المنتو، رونتون و حتی طرح مفهومی لامبورگینی استوک بوده است. البته نتیجه‌ی نهایی کار خودرویی کاملا متفاوت، مستقل و دارای هویت است. ضمن اینکه در مقایسه با سایر مدل‌های لامبورگینی نیز طراحی این خودرو بسیار خاص است. نمای جلویی این لامبورگینی فرضی شوتینگ بریک بسیار جذاب و اسپرت است که در آن باید به ورودی‌های هوای بزرگ سه‌گانه اشاره کرد. دماغه‌ی خودرو نیز دارای طراحی بسیار جالبی است که تماما از زوایای تیز تشکیل شده است. در نمای جانبی نیز خطوط سقف و سایر قسمت‌ها طرحی کاملا خشن دارند. در انتها نیز به بخش عقبی می‌رسیم که از یک چراغ تکی بزرگ در این بخش استفاده شده است که نمایی بسیار خاص به این خودرو می‌بخشد.

lamborghini shooting brake concept

گرچه طراح این خودرو هیچگونه اشاره‌ای به مشخصات فنی آن نکرده است اما می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر این خودرو تولید شود لامبورگینی از پیشرانه‌ی لامبورگینی اوروس در این خودرو استفاده کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در زیر کاپوت این خودروی شوتینگ بریک شاهد استفاده از یک پیشرانه‌ی V8 توئین توربو به حجم ۴ لیتر باشیم که می‌تواند ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. می‌توان انتظار داشت که اگر لامبورگینی چنین خودرویی را تولید کند در آینده مدل پلاگین هیبریدی آن را نیز با قدرت بیشتر روانه‌ی بازار کند. سوالی که فعلا وجود دارد این است که آیا لامبورگینی اصلا به سمت تولید خودروهای شوتینگ بریک خواهد رفت یا نه؟

lamborghini shooting brake concept

در حال حاضر شایعاتی در خصوص تولید یک لامبورگینی برروی پلتفرم پورشه پانامرا وجود دارد و حتی این احتمال وجود دارد تا لامبورگینی این خودرو را تا سال ۲۰۲۱ رونمایی کند. البته این احتمال نیز وجود دارد تا لامبورگینی محصول جدید را که در طراحی آن از مدل اسپرت میورا الهام گرفته شده است رونمایی کند تا تنوع محصولات سوپر اسپرت تولید محدود خود افزایش داده و این محصول را در کنار مدل‌های وننو و سنتناریو قرار دهد. با این وجود اما ایده‌ی لامبورگینی شوتینگ بریک تنها در حد تصاویر کامپیوتری است و این خودروساز فعلا فعالیتی را دراین زمینه انجام نداده است اما با این حال دیدن این طرح زیبا و خشن می‌تواند برای خودرو دوستان بسیار جذاب باشد.

lamborghini shooting brake concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات