دوربین کامپکت فوجی فیلم XF10 معرفی شد؛ سنسور APS-C و لنز ۲۸ میلی‌متری

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دوربین جدید فوجی‌فیلم با سنسور توانمند خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران خانگی خواهد بود.
تبلیغات

با بهبود قابلیت گوشی‌های هوشمند در بخش عکاسی، دوربین‌های کامپکت خانگی با سنسور‌های کوچک افت فروش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند و دیگر جذابیتی برای خریداران ندارند. در همین راستا شرکت‌های سازنده‌ی دوربین‌های دیجیتال به استفاده از سنسور‌های بزرگ (مشابه با نمونه‌های به‌کاررفته در دوربین‌های حرفه‌ای) در محصولات کامپکت خود روی آورده‌اند تا شاهد افزایش توان آن‌ها در عکاسی به‌خصوص در شرایط نوری کم باشیم.

فوجی فیلم در همین راستا و جهت احیای بخش دوربین‌های کامپکت خود، ساعاتی پیش از جدید‌ترین محصول خود در این بخش و مخصوص کاربران خانگی رونمایی کرد. فوجی فیلم XF10 به سنسور بزرگ APS-C مجهز شده است که در کنار لنز سریع، از توانایی بالایی در عکاسی با ایزو‌های بالا برخوردار است. سنسور‌های APS-C به‌طور میانگین ۱۴ برابر بزرگ‌تر از انواع به‌کاررفته در دوربین گوشی‌های هوشمند مدرن هستند. 

فوجی فیلم XF10 / FujiFilm XF10

فوجی‌فیلم در دوربین XF10 از سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی Bayer در ابعاد APS-C در کنار لنز ثابت و سریع ۲۸ میلی‌متری F2.8 استفاده کرده است. البته عدم استفاده از سنسور X-Trans خاص فوجی‌فیلم، خبر از توانایی پایین‌تر XF10 در ثبت رنگ‌هایی دقیق و جذاب نسبت با محصولات حرفه‌ای این برند می‌دهد. دوربین عکاسی XF10 فوجی‌فیلم را در واقع می‌توان نمونه‌‌ای با رزولوشن بیشتر نسبت به XF70 دانست که در سال ۲۰۱۶ برای جذب کاربران خانگی به بازار عرضه شد. با این حال این شرکت برای کاهش قیمت دوربین جدید خود، کلید تعویض حالت فوکوس و نمایشگر قابل تیلت، را در آن به‌کار نبرده است.

فوجی‌فیلم XF10 همانند دوربین X-E3 این شرکت، از جوی‌استیک بهره می‌برد تا امکان کنترل بیشتری به‌خصوص برای تغییر نقاط فوکوس در دسترس باشد. هم‌چنین حالت عکاسی با نسبت ۱:۱ نیز در دسترس است تا کاربران قادر به ثبت تصاویری برای اشتراک‌گذاری سریع‌ در اینستاگرام باشند. ۱۱ حالت عکاسی مختلف و ۱۹ فیلتر پیشرفته‌ی موجود در این دوربین نیز امکان ثبت تصاویری جذاب در هر محیطی را برای اشترا‌ک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

فوجی فیلم XF10 / FujiFilm XF10

FujiFilm تصمیم گرفته است در XF10 از پردازنده‌ی نسل پیشین خود بهره ببرد که البته با وجود کاهش قیمت، این موضوع منجر به ضبط کلیپ‌های 4K با نرخ بسیار پایین ۱۵ فریم بر ثانیه شده است تا بدین ترتیب این دوربین تنها برای ضبط کلیپ‌های Full HD کاربرد داشته باشد. 

دوربین عکاسی FujiFilm XF10 با وزن ۲۸۰ گرم (با احتساب باتری و کارت حافظه)، ۱۸ درصد نسبت به برادر بزرگ‌تر خود XF70، سبک‌تر است تا گزینه‌ی بهتری برای آن دسته از کاربرانی باشد که همواره دوربین خود را برای ثبت سوژه‌ها به همراه دارند. فوجی‌فیلم XF10 با قیمت ۵۰۰ دلار از ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات