تغییر سمت مدیرعامل نست به مشاور اجرایی در گوگل

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مروان فواز، پس از تقریباً دو سال فعالیت در سمت مدیرعامل نست، به‌دلیل اختلاف‌نظر با کارکنان شرکت از سمت خود استعفا داد.
تبلیغات

مروان فواز، مدیرعامل نست، پس از دوره‌ای کوتاه فعالیت در شرکت از سمت خود استعفا داد. فواز این پست را بعد از جدایی تونی فیدال، بنیان‌گذار نست، در سال ۲۰۱۶ برعهده گرفت. به‌گفته‌ی ریک آسترلو، مدیر واحد سخت‌افزار گوگل، فواز به‌ فعالیت خود در این بخش به‌عنوان مشاور اجرایی ادامه خواهد داد.

بر‌اساس گزارش‌ها، میان فواز و کارمندان نست از ابتدا اختلاف وجود داشت. آلفابت فواز را که پیش از آن، در موتورولا فعالیت می‌کرد، به‌دلیل تفاوت دیدگاه با فیدال برای این پست انتخاب کرد. فیدال، ایده‌پرداز بود و ایده‌پردازی‌های او در اختراع آیپاد و آیفون بسیار سودمند واقع شده بود؛ اما فواز بیشتر دید تجاری داشت. به‌گفته‌ی یکی از کارمندان نست، این طرز تفکر فواز، شرکت را به‌سمت تولید به‌موقع محصولاتی سوق داد که از لحاظ کیفی معمولی بودند؛ اما آسترلو این صحبت را رد می‌کند، او می‌گوید:

ابقا و رضایت کارمندان نست در دوره‌ی مدیریت فواز افزایش پیدا کرده بود؛ نظرات ناشناسی که خلاف این را می‌گویند، اشتباه هستند.

نست به‌ بخش دستگاه‌های خانگی Google اضافه خواهد شد و زیر نظر ریشی چاندرا، مدیر تولید آن بخش، فعالیت خواهد کرد، این جابه‌جایی به‌معنای پیشرفت در کنار محصولاتی مانند اسپیکر هوشمند گوگل هوم خواهد بود؛ اما محصولات نست، نام تجاری خود را حفظ خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات