عرضه جهانی بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند با قابلیت شناسایی سه بعدی چهره

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت شناسایی سه بعدی چهره در جدیدترین گوشی‌های هوشمند بازار مورداستفاده قرار می‌گیرد و بر اساس اطلاعات منتشرشده از شرکت‌های چینی انتظار داریم این قابلیت مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.
تبلیغات

اپل در رونمایی از آیفون ۱۰ از قابلیتی تحت عنوان فیس‌آی‌دی رونمایی کرد. این قابلیت به اپل اجازه داد تا با حذف حس‌گر اثرانگشت، راهکار تازه‌ای برای امنیت دستگاه ایجاد کند. پس از اپل شرکت‌های دیگری چون اوپو، شیائومی و ویوو به سراغ این فناوری رفته و توانستند با اندک اختلاف‌هایی، فناوری شناسایی سه بعدی چهره را اضافه کنند. در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی می‌شود تعداد دستگاه‌هایی که به‌صورت جهانی با این قابلیت عرضه می‌شود، به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد.

تا چند ماه دیگر، نسل بعدی آیفون معرفی می‌شود و استفاده گسترده‌تر از این قابلیت، دیگر شرکت‌های فناوری را هم به استفاده از آن مجاب می‌کند. تفاوتی که هنوز وجود دارد، عدم اتکا به این فناوری به‌صورت تنها است. به زبان دیگر شرکت‌هایی همچون شیائومی در گوشی می 8 اکسپلورر شیائومی از شناسایی سه بعدی صورت در کنار حسگر اثرانگشت استفاده کرده‌اند. اوپو با معرفی گوشی فایند ایکس روشی نوین را در محل استفاده از سنسورهای جلوی دستگاه در پیش گرفت.

در ارتباط با شرکت ویوو، انتظار داریم در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ از فناوری به نام شناسایی سه بعدی TOF رونمایی کند. این فناوری ممکن است چند پله از فناوری کنونی حرفه‌ای‌تر باشد و بتواند در دنیای اندروید، عملکردی بی‌نظیر را از خود به‌جای بگذارد. گفته می‌شود، هدف‌گذاری این شرکت چینی برای تولید ۱۲ میلیون دستگاه با این فناوری است.

به نظر شما تا چه میزان شناسایی سه بعدی چهره به‌عنوان یک قابلیت کامل شناخته می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات