بیلاین موتو؛ طرحی انقلابی برای ناوبری ماهواره‌ای دوچرخه

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یک استارتاپ انگلیسی از گجتی رونمایی کرده است که در عین سادگی می‌تواند کمک بزرگی در مسیریابی برای موتورسواران و دوچرخه‌سواران باشد.
تبلیغات

بیلاین موتو یک گجت مسیریابی بسیار ساده و مختص موتروسیکلت است که با قیمت ۱۲۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. این گجت کوچک و ساده از طریق نمایشگر شفاف، ضد آب و ضد ضربه‌ی خود علامت‌های مسیریابی ساده‌ای را به راکب موتورسیکلت نمایش می‌دهد تا بتواند بدون زحمت و توقف به مسیر خود ادامه دهد. این گجت از یک باتری داخلی بهره‌مند است که با هر بار شارژ تا ۳۰ ساعت کار می‌کند. بیلاین موتو به راحتی روی دسته‌ی هر نوع موتورسیکلت نصب می‌شود و دارای دو استایل نمایش مسیر است. استایل اول با نمایش مسیر پیچ‌ها موتورسوار را به مقصد نهایی راهنمایی می‌کند و استایل دوم موسوم به بیلاین استایل، با یک پیکان مسیر منتهی به مقصد را به‌صورت لحظه‌ای به نمایش می‌گذارد.

بیلاین موتو

اولین محصول مسیریابی بیلاین برای دوچرخه‌سواران عرضه شد و توانست در وب‌سایت کیک‌استارتر به موفقیتی هرچند کوچک دست یابد. هدف اولیه‌ی بیلاین جذب سرمایه‌ای ۶۰ هزار پوندی بود که در نهایت موفق به دریافت ۲/۵ برابر مبلغ مورد نظر گردید. ایده‌ی بیلاین بسیار ساده بود، ساخت گجت مسیریاب با طراحی مینیمالیستی که بتواند مشکل مسیریابی دوچرخه‌سواران را به ساده‌ترین شکل حل کند. این گجت تنها یک نمایشگر شفاف است که با نمایش یک پیکان بزرگ و میزان مسافت باقی‌مانده تا رسیدن به مقصد، دوچرخه‌سوار را راهنمایی می‌کند. با توجه به اینکه دوچرخه‌ها می‌توانند از مسیرهای غیرمعمول عبور کنند، ایده‌ی نمایش مسیر تا مقصد تنها با یک فلش ساده کاملا عملی است.

بیلاین موتو

به دنبال موفقیت گجت مسیریابی مخصوص دوچرخه، حالا بیلاین به دنبال معرفی نسخه‌ی مخصوص موتورسیکلت تحت عنوان بیلاین موتو است. با توجه به پیشینه‌ی موتورسواری یکی از بنیان‌گذاران بیلاین، این استارتاپ امیدوار است که بتواند موفقیت پیشین خود را ادامه دهد. عملکرد بیلاین موتو نیز مشابه نسخه‌ی مخصوص دوچرخه‌سواران است. این گجت به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از استایل نمایش بیلاین مسیر موردنظر خود را انتخاب کنید و یا با تنظیم استایل نمایشگر روی حالت دوم، مسیر پیچ‌ها تا رسیدن به مقصد نهایی به نمایش درآید.

بیلاین موتو

نمایشگر بیلاین بسیار شفاف و ساده است. یک پیکان بزرگ در مرکز نمایشگر مسیر را نمایش می‌دهد و درست زیر آن مسافت باقی‌مانده تا مقصد قرار دارد. در استایل نمایش پیچ‌ها، بیلاین مسافت باقی‌مانده تا پیچ به همراه جهت پیچ را نمایش می‌دهد و در استایل بیلاین، جهت پیکان به‌طور لحظه‌ای مقصد و مسافت باقی‌مانده تا آن را نمایش می‌دهد و موتورسوار می‌تواند آزادانه مسیر دلخواه خود را انتخاب کند.

بیلاین موتو

روی دو طرف بیلاین دو چراغ کوچک تعبیه شده که با توجه به جهت پیچ روشن می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند که قبل از رسیدن به پیچ خود را آماده کنید. به علاوه، یک نمودار کوچک میزان پیشرفت شما تا رسیدن به مقصد را نشان می‌دهد. موتورسوار می‌تواند با جابه‌جایی میان صفحات نمایشگر، از میزان زمان سفر، مسافت، وضعیت باتری و سرعت خود مطلع شود.

با استفاده از اپلیکیشن بیلاین مسیر رسیدن تا مقصد تعیین می‌شود. این اپلیکیشن به موتورسواران اجازه می‌دهد تا فایل‌های با فرمت GPX را درون‌ریزی یا برون‌ریزی کنند تا دیگران نیز بتوانند مسیر پیموده شده توسط افراد دیگر را تجربه کنند. به محض تنظیم مقصد و مسیر، نیازی به اتصال به اینترنت وجود ندارد و تنها در صورتی به اینترنت نیاز است که موتورسوار از مسیر اصلی منحرف شود و نیاز با اصلاح مسیر باشد. اپلیکیشن بیلاین از یک نقشه‌ی جهانی بهره‌مند است و موتورسواران می‌توانند آزادانه و بدون صرف هزینه برای خرید نقشه‌های مجزا در همه جای دنیا از بیلاین موتو استفاده کنند. البته، با توجه به قوانین محدودکننده‌ی کشور چین، نقشه‌ی این کشور در اپلیکیشن بیلاین موجود نیست.

بیلاین موتو

بیلاین موتو دارای استاندارد IP67 است و دستگیره‌ها، چسب‌ها و نگهدارنده‌های متنوعی برای آن طراحی شده تا بتوان از آن روی هر موتورسیکلتی استفاده کرد. با توجه به قیمت ۱۲۹ دلاری بیلاین موتو، این گجت یکی از ارزان‌ترین مسیریاب‌های موجود مخصوص موتورسیکلت است. از نقاط قوت بیلاین موتو طراحی مینیمالیستی آن است، ابعاد این گجت به گونه‌ای است که مانند بعضی مسیریاب‌های موجود در بازار مسیر دید موتورسوار را محدود نمی‌کند. انتظار می‌رود که این گجت از بهمن‌ماه سال جاری به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات