با انتخاب لباس مناسب چگونه گرمای تابستان را کمرنگ تر کنیم

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
باد گرم و هوایی که گویی قصد سوزاندن پوست را دارد، هر دو وعده یک تابستان گرم و طولانی را می‎‌دهند. در چنین وضعیتی چگونه می‌توان احساس خنکی بیشتری کرد.
تبلیغات

با توجه به گرمی هوا، بی‌شک نیاز به داشتن لباس‌هایی که از آزردگی ناشی از گرمی هوا بکاهد، بیش از پیش حس می‌شود، در این مقاله فهرست بعضی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها و لباس‌های خنک تابستانه را که هر مردی باید در کمدش داشته باشد، برایتان فراهم کرده‌ایم. بسته به نیازتان سراغ لباس‌هایی بروید که بیشتر به آن‌ها احتیاج دارید.

عطرهایی با پایه آب

یادتان باشد به هیچ وجه نباید سراغ خرید یا استفاده از عطرهایی بروید که بوی گرم و تند دارند؛ مگر اینکه دلتان بخواهد گرمای عطرتان با هوای گرم ترکیب شود و امان خودتان و بقیه را ببرد. به همین دلیل بیشتر از هر چیزی سراغ عطرهای خنک بروید که بر پایه آب، لیمو و سایر مرکبات یا خوراکی‌های تابستانه هستند. این عطرها هم باعث شادابی بیشترتان می‌شوند، هم احساس خنکی بیشتری به شما می‌دهند.

چه کفشی بپوشم؟

داشتن انواع کفش‌های مردانه اسپرت، مجلسی و کالج در تابستان لازم است؛ اما مهم است قبل از خرید به این نکات دقت کنید:

  • موقع خرید کفش اسپرت سراغ گزینه‌هایی بروید که ترجیحا پارچه‌ای هستند. کتانی‌های خنک کانورس برای این فصل مناسب هستند.
  • بهتر است کفش مجلسیتان از چرم تهیه شده باشد تا به گردش هوا و خنک ماندن پاهایتان کمک کند. کفش‌های چرم مصنوعی را نپوشید!
  • بسته به رنگ لباس‌هایی که دارید، سراغ انتخاب رنگ کفش بروید. بهتر است رنگ کفش اسپرتتان روشن باشد.
  • خوب است یک جفت صندل خنک و راحت تهیه کنید. نکته مهم اینجا است که موقعی که صندل به پا دارید نباید زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرید؛ مگر اینکه از لوسیون ضد آفتاب استفاده کرده باشید. در غیر این صورت پاهایتان به اصطلاح دو رنگ خواهد شد.

عینکی که باید باشد

دیجی کالا

اگر تا امسال، هر بار از زیر خرید یک عینک آفتابی خوب که به فرم صورتتان بیاید، در می‌رفتید، امسال دست به کار شوید. اول از همه فرم صورتتان را پیدا کنید و بعد سراغ یک عینک مناسب بروید که استایلتان را از این رو به آن رو کند. کسانی که دوست دارند هزینه‌ی کمتری کنند، بهتر است یک مدل کلاسیک تهیه کنند که هیچ وقت از به اصطلاح از مُد نیافتد. مدل‌هایی مثل Wayfarers و Aviator از برند ری بن (Ray Ban) سال‌ها است که روی پاشنه‌ی مد می‌چرخند و به این زودی‌ها هم از دور خارج نخواهند شد.

مدل تی‌شرت مناسب تابستانه کدام است؟

دیجی کالا

ممکن است انواع مدل‌های مختلف تی‌شرت و پولوشرت مردانه در کمدتان پیدا شود؛ اما اینکه بدانید کدام یک را به عنوان یک مدل تابستانه به کار ببرید، نیاز به دقت دارد:

  • لازم است تی‌شرت یا پولوشرت تابستانه‌تان کاملا نخی و ترجیحا نازک باشد. اگر در تی‌شرتی که می‌پوشید الیاف مصنوعی به کار رفته باشد هم ممکن است عرق‌سوز شوید و هم به طبع گرما را چند برابر احساس خواهید کرد؛ چون دمای حبس شده در لباس، جایی برای گریز ندارد و توسط الیاف مصنوعی محبوس می‌شود.
  • سعی کنید تا جایی که می‌توانید تابستان را با پوشیدن تی‌شرت‌ها و پولوشرت‌هایی بگذرانید که رنگ‌های سرد دارند یا تداعی‌کننده خنکی هستند. تی‌شرت‌های آبی روشن، صورتی روشن و سبز مغز پسته‌ای جزو رنگ‌های محبوب تابستانه هستند. از بین رنگ‌های خنثی، طوسی روشن و سفید را با خیال راحت انتخاب کنید اما ترجیحا سراغ سرمه‌ای و مشکی نروید. پوشیدن رنگ‌های گرم به جز زرد را هم ترجیحا تا رسیدن پاییز ممنوع کنید؛ مگر اینکه طیف رنگی لباستان بسیار روشن باشد یا در کنار رنگ‌های خنک قرار گرفته باشند.
  • تی‌شرت‌های یقه هفت را به تی‌شرت‌های یقه گرد ترجیح دهید؛ البته اگر دوست دارید جوان‌تر به نظر برسید.
  • از تی‌شرت برای ساختن یک استایل روزمره و از پولوشرت برای درست کردن یک استایل نیمه رسمی شیک کمک بگیرید.

این کت تنها نیست

به‌عنوان «کت تک مردانه» شناخته می‌شود؛ اما آنقدر خوب کنار انواع لباس‌های دیگر می‌نشیند که عملا با داشتن آن می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید.

  • برای خرید کت تک مردانه سراغ سبک‌ترین و خنک‌ترین جنس موجود در بازار بروید.
  • بهتر است کت تک شما از الیاف طبیعی تهیه شده باشد.
  • ممکن است پارچه‌ای که از الیاف طبیعی تهیه شده به راحتی چروک شود، اما خنکی را فدای ترس از چروک شدن نکنید. در عوض یک هنگر یا چوب‌لباسی در ماشین داشته باشید و با کتتان با احتیاط برخورد کنید.
  • توصیه می‌کنیم رنگ کت تک مردانه را با توجه به رنگ شلوارتان و مکمل آن انتخاب کنید؛ برای مثال می‌توانید یک کت تک آبی نفتی را با یک شلوار سفید بپوشید که حال و هوای تابستانه به آن می‌دهد و برای شیک کردن هر چه بیشتر این استایل سراغ کمربند، کیف و کفش قهوه‌ای روشن یا کرم بروید.
  • اگر کت تکی دارید که دو دکمه است، به هیچ وجه هر دو دکمه آن را با هم نبندید. همیشه دکمه بالا را بسته و دکمه پایین را باز بگذارید.

به استقبال طرح‌های تابستانه

یکی از بهترین راهکارهایی که کمک می‌کند استایل مردانه شما خنک و تابستانی شود، تهیه لباس‌هایی است که حال و هوای استوایی یا تابستانه دارند. خرید شلوارک‌های خنک با طرح جنگل و تی‌شرت‌های راه‌راه ملوانی و هر چیز دیگری که یادآور تابستان باشد، می‌تواند استایل شما را از این رو به آن رو کند.

از اکسسوری غافل نشوید

جزئیات، تکمیل‌کننده استایل شما هستند. داشتن یک دستبند با آویز لنگر یا یک انگشتر ملوانی ساده  به ساختن یک استایل روزمره کاملا تابستانی کمک می‌کند؛ فقط یادتان باشد طرح‌های روزمره در کنار ست روزمره قرار می‌گیرند و مدل‌های رسمی فقط به ست لباس مردانه رسمی می‌آیند.

کمربندی که چرمی نیست

هرچند برای تکمیل یک ست نیمه‌رسمی یا تمام رسمی، داشتن کمربند چرمی مردانه لازم است؛ اما وقتی پای ست روزمره وسط باشد، استفاده از یک کمربند پارچه‌ای یا بافت تاثیر بسیار خوبی روی ظاهر شما خواهد گذاشت. بهتر است بین رنگ کمربند و صندل یا کالج تابستانی‌تان هماهنگی وجود داشته باشد.

پیراهن و شلوار از جنس تابستان

همانقدر که می‎توانید پیراهن‌های آستین کوتاه با طرح‌های گرافیکی تابستانه را به تن کنید، از پوشیدن پیراهن‌های آبی روشن، عاجی، صورتی روشن و سفید که کاملا ساده و مناسب استایل رسمی هستند، غافل نشوید. این رنگ‌ها باعث ایجاد احساس خنکی در شما و اطرافیانتان می‌شود. برای انتخاب شلوار هم سراغ رنگ‌های روشن و پارچه‌های خنک بروید.

چند قانون کلی برای داشتن استایل تابستانه

  • هر چه بیشتر از مواد مصنوعی مثل پلاستیک در کفش و حتی بند ساعت مچی دور شوید و خودتان را به الیاف طبیعی نزدیک کنید، احساس خنکی بیشتری خواهید کرد.
  • تا جایی که امکان دارد سراغ رنگ‌هایی مثل آجری، قهوه‌ای و مشکی نروید. مشکی نور را به خودش جذب می‌کند و باعث می‌شود احساس گرمای بیشتری کنید. قهوه‌ای و آجری هم تداعی‌کننده گرما هستند؛ بنابراین در این فصل سراغ رنگ‌های گرم نروید؛ مگر اینکه آن‌ها را به خوبی با رنگ‌های خنثی و سرد ترکیب کرده باشید.
  • برای ساختن استایل روزمره تا جایی که می‌توانید کیف و کفش پارچه‌ای را مورد استفاده قرار دهید. این‌طوری هم وسایل داخل کیفتان داغ نمی‌شوند و هم خوشتیپ‌تر به نظر می‌رسید.
  • هرگز صندلتان را با جوراب نپوشید. اگر دوست ندارید انگشتان پاهایتان دیده شوند سراغ خرید صندل‌هایی بروید که جلو بسته هستند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات