اپل آیفون ها و آیپدهای 2018 را مجهز به فیس آیدی عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل سال گذشته از فیس آیدی در آیفون ۱۰ استفاده کرد و قرار است امسال هم چند آیفون و آیپد دیگر مجهز به این فناوری را عرضه کند.
تبلیغات

سیستم دوربین TrueDepth استفاده شده در آیفون ۱۰ شامل یک لیزر کوچک فروسرخ به نام VCSEL‌ و یک حسگر است. VCSEL پرتوهای لیزر را به صورت فرد می‌تاباند و حسگر نقاط برخورد پرتوها با صورت کاربر را شناسایی می‌کند تا یک تصویر سه‌بعدی از صورت کاربر تهیه کرده و Face ID را فعال کند.

وبسایت دیجی‌تایمز مدعی است که شرکت‌های دخیل در زنجیره‌ی تامین VCSEL، به استفاده‌ی اپل از فیس آیدی در محصولات جدید خود بسیار خوشبین هستند. کوپرتینویی‌ها قصد دارند سه مدل آیفون و دو مدل آیپد جدید مجهز به فیس آیدی را در فصل پاییز به بازار عرضه کنند. این وبسایت پیش‌تر گزارشی منتشر کرده بود که در آن ادعا شده بود قطعات آیفون X به مقدار زیاد در اختیار اپل است، اما بعید به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان VCSEL هم در این گزارش مد نظر قرار گرفته باشد، چرا که اپل اخیرا برای تهیه‌ی این قطعات مهم به تکاپو افتاده است. بدون شک اپل با تصمیم خود مبنی بر عرضه‌ی سه آیفون مجهز به فیس آیدی، موجب گسترش تولید تجهیزات لیزری مذکور شده است؛ بنابراین طبیعی است که اقداماتی برای افزایش تولید این قطعات حساس انجام دهد. غول فناوری تنها در یکی از این اقدامات، ۳۹۰ میلیون دلار در یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی قطعات VCSEL در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده است.

Vivo’s new face ID tech

همان‌طور که پیش‌تر فاش شده است، اپل قصد دارد امسال سه آیفون جدید معرفی کند که یکی از آن‌ها مدلی رده‌پایین و مجهز به نمایشگر LCD است و دو مدل دیگر دارای نمایشگر OLED هستند. هر سه مدل به جای دکمه‌ی هوم و تاچ آیدی، مجهز به فیس آی‌‌دی هستند و همانند آیفون ۱۰ نمایشگر‌هایی با حاشیه‌های باریک و بریدگی بالای صفحه خواهد داشت. نسخه‌ی دارای نمایشگر LCD احتمالا جایگزین آیفون ۸ شده و صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی خواهد داشت. قیمت این مدل ۷۰۰ دلار تخمین زده شده است.

اپل مدلی را هم به عنوان جایگزین آیفون X عرضه خواهد کرد. این نسخه نسبت به آیفون ۱۰ پیشرفت کرده و به پردازنده‌ی قدرتمند A12 مجهز خواهد بود. احتمالا اندازه‌ی نمایشگر این مدل هم ۵.۸ اینچ است و بدین ترتیب از نظر اندازه‌ی صفحه‌نمایش با آیفون ۱۰ برابر خواهد بود. تحلیلگران قیمت نسخه‌ی پایه‌ی این مدل را ۸۹۹ دلار تخمین زده‌اند.

مدل سوم که آیفون X Plus خوانده می‌شود، به نمایشگری ۶.۵ اینچی با پنل OLED مجهز است و قیمت ۹۹۹ دلار برای آن پیش‌بینی شده است. احتمالا اندازه‌ی بدنه‌ی این مدل با آیفون ۸ پلاس کنونی با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی برابر خواهد بود. فضای اضافه‌ی مورد نیاز برای ۱ اینچ بزرگ‌تر کردن نمایشگر، از حذف حاشیه‌ها و البته تغییر نسبت تصویر تامین می‌شود. البته فراموش نکنید که نسبت تصویر رایج این روزهای دنیای موبایل (۱۸ الی ۱۹.۵ به ۹) هم تا حدودی به خوشدست‌تر شدن گوشی‌های هوشمند کمک کرده است.

Ipad pro 2018 / آیپد پرو ۲۰۱۸

دیجی‌تایمز در گزارش خود به دو آیپد جدید اپل هم اشاره کرده است. بنابر ادعای مینگ چی کو، اپل امسال دو مدل آیپد پروی بازطراحی شده‌ی ۱۲.۹ اینچی و ۱۱ اینچی را به بازار عرضه خواهد کرد. به تبعیت از آیفون X، این دو آیپد هم حاشیه‌های باریکی خواهند داشت و به جای دکمه‌ی سخت‌افزاری هوم از ژست‌های ناوبری بهره می‌برند. با حذف دکمه‌ی هوم، طبیعتا حضور حسگر تاچ‌آیدی هم در این دو تبلت منتفی است و وظیفه‌ی احراز هویت کاربر به فیس آیدی محول خواهد شد. بسیار بعید است که اپل بخواهد در بالای نمایشگر این دو تبلت بریدگی ایجاد کند. احتمالا کوپرتینویی‌ها به کاهش حاشیه‌ها و قرار دادن نمایشگری معمول مستطیلی در دل قاب فلزی قناعت خواهند کرد.

دیدگاه‌های خود را در مورد محصولات جدید اپل با ما و سایر دوستانتان در زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات