هشت هدیه هیجان‌انگیز برای بچه‌ ها

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
داشتن یک تعطیلات هیجان‌انگیز که خستگی را عمیقا از تن و روح بیرون کند، حق همه است. هم بزرگترها و هم بچه‌ها حق دارند از تعطیلات به‌خوبی استفاده کنند و لذت ببرند.
تبلیغات

در کنار کارهای معمولی که در تعطیلات انجام می‌دهید، تهیه‌ی بعضی هدایا برای فرزندانتان حال و هوای بهتری به خانواده و باعث خوشحالی خودتان هم خواهد داد. با هشت هدیه‌ی هیجان‌انگیز برای بچه‌ها آشنا شوید و بسته به بودجه‌ای که دارید، سراغشان بروید.

خانه‌ای که پارک دارد

فرزندتان بهانه‌ی پارک و تاب‌بازی می‌گیرد و هوا برای بیرون بردنش خوب نیست؟ شاید هم سرتان شلوغ باشد و نمی‌رسید او را به پارک ببرید. اگر بیشتر اوقات با چنین شرایطی رو‌به‌رو هستید، از خرید تاب و سرسره‌ی خانگی خودداری نکنید! انواع تاب‌های موزیکال، ساده و سرسره‌های کودک در بازار موجود هستند که قیمتشان از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به چند میلیون تومان می‌رسد؛ با وجود این بیشتر قیمت‌ها حول ۲۰۰ هزار تومان است و می‌توانید مدل‌های ساده‌تر را با این قیمت تهیه کنید. این تاب و سرسره‌ها در صورتی که اطرافشان اشیای نوک تیز نباشد، مجاور آن را با تشک نرم پوشانده باشید و نکات ایمنی را برای استفاده‌ی کودکان از آن‌ها رعایت کنید؛ خاطره یک تعطیلات شاد خانگی را در ذهن بچه‌ها ثبت خواهد کرد و شما را از بهانه‌گیری‌های وقت و بی‌وقتشان نجات خواهد داد.

از اسکوتر برقی غافل نشوید

اگر دلتان هدیه‌ای می‌خواهد که هم محبوب باشد و هم کلی انرژی مثبت به زندگیتان وارد کند، بهتر است از انواع اسکوتر برقی و هاوربرد که این روزها برای خودشان غوغایی به پا کرده‌اند، غافل نشوید. اسکوتر برقی به‌خصوص برای استفاده در شهرک‌های ساحلی خلوت که در تعطیلات مهمان مسافران هستند و همین‌طور خانه‌های حیاط‌دار مناسب است و قابلیت ربودن دل بچه‌ها طی چند ثانیه را دارد. نکته‌ی مهم این است که برای استفاده از اسکوتر و هاوربرد، بچه‌ها باید به سنی رسیده باشند که بتوانند امنیت خودشان را تأمین کرده و تعادلشان را به‌خوبی حفظ کنند؛ در غیر این صورت استفاده از اسکوتر فقط زیر نظر بزرگترها مجاز است. طیف قیمت اسکوتر و هاوربرد بسته به امکانات و برند تولید‌کننده‌ی آن متفاوت است. بعضی از مدل‌ها حدود ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند؛ ولی بیشتر اسکوترهای برقی بین یک میلیون تا یک میلیون و ششصد هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

استخری برای خانه

دیجی کالا

بازار استخرها در روزهای گرم تعطیلات تابستانی بیشتر از هر وقت دیگر سال رونق دارد؛ اما همیشه که نباید برای رفتن به استخر از خانه بیرون رفت و بلیت خرید. کافی است یک استخر بادی مقاوم بخرید و آن را برای بچه‌ها داخل خانه بگذارید و پر از آب کنید تا از آن لذت ببرند.

بازی با تور و حلقه

اگر فرزند شما از آن دسته بچه‌هایی است که از طرفداران پر و پا قرص ورزش بسکتبال هستند و دوست دارید که او را خوشحال کنید، ضمن اینکه در تعطیلات برایش اوقات خوشی به یادگار بگذارید، سراغ خرید تور و حلقه (تخته) بسکتبال بروید. کسانی که حیاط دارند و همسایه‌هایی که عصرها با یکی دو ساعت صدای توپ بچه‌ها کنار می‌آیند، می‌توانند حلقه‌ی بزرگ بخرند؛ اما اگر این شرایط را ندارید، حلقه‌های کوچک خانگی با توپ‌های نرم برای بچه‌هایی که عاشق بسکتبال هستند، هدیه‌ی خوبی به حساب می‌آید و می‌تواند چند ساعتی سرگرمشان کند.

لذت رکاب زدن با دوچرخه

دیجی کالا

بیشتر بچه‌ها عاشق دوچرخه‌سواری هستند؛ عاشق رکاب زدن و تزئین کردن چرخ‌ها، سبد و دسته‌ها. اگر فرزند شما هم جزو این دسته است، از بین انواع دوچرخه حرفه‌ای و شهری از جمله دوچرخه ویوا برای خودتان و او دوچرخه‌ی مناسبی تهیه کرده و ساعت‌های خوب تعطیلات را با رکاب‌زدن و گشت‌و‌گذار پُر کنید. با این کار هم از فواید دوچرخه‌سواری استفاده می‌کنید و هم می‌توانید مراقب فرزندتان باشید.

هشدار: تهیه‌ی کلاه ایمنی، زانوبند و محافظ آرنج را فراموش نکنید. حضور اولی کاملا ضروری است؛ اما می‌توان برای بچه‌های بزرگتر از خرید زانوبند و محافظ آرنج صرف نظر کرد.

بازی های راکت دار برای عصرهای تابستان

همان‌قدر که یک تعطیلات خوب می‌تواند حوصله‌‌ی شما را سر جایش بیاورد، تعطیلاتی که به بطالت بگذرد می‌تواند شما را خسته‌ کند. به همین دلیل هم باید با برنامه عمل کنید. یکی از وسایلی که می‌توانید برای پر کردن چند ساعت از روزهای تعطیل در کنار بچه‌ها تهیه کنید، راکت و توپ بدمینتون است، این وسیله‌ی ورزشی در انواع و اقسام قیمت‌های متنوع در فروشگاه‌ها موجود است، تنها باید قوانین بازی بدمینتون را یاد بگیرید، یک فرزند مشتاق داشته باشید و هوا هم آرام باشد؛ هر آنچه خوبان برای تعطیلات دارند شما یک‌جا دارید!

هدیه‌ای برای عاشقان حرکت

انواع قطار، ماشین و هواپیمای برقی در بازار موجود است که هر کدام به کار طرفداران خاص خودشان می‌آیند؛ بسته به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید سراغ یک ماشین کنترلی کوچک بروید یا مدل واقعی بزرگترش را تهیه کنید. همچنین این روزها تب خرید پهپادها به شدت زیاد شده است و کسانی که دوست دارند، نوجوانان عاشق پرواز و هواپیما را خوشحال کنند، می‌توانند از این هدیه برای شاد کردن آن‌ها کمک بگیرند.

بازی های فکری برای تقویت ذهن

همان‌قدر که بازی‌های فیزیکی اهمیت دارند، بازی‌های فکری هم مهم هستند. نباید بگذارید تعطیلات ذهن فرزندتان را تنبل کند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با توجه به مزایای بازی‌های فکری برای بچه‌ها حتما چند بازی مناسب تهیه کنید. قبل از خرید بازی به طیف سنی نوشته شده روی آن، سختی یا سادگی قوانین و حداقل تعداد نفراتی که می‌توانند در آن حضور داشته باشند، دقت کنید. قطعات کوچک بازی‌های تخته‌ای یا اصطلاحا Board Games برای کودکان کوچکتر و به‌خصوص زیر سه سال بسیار خطرناک هستند؛ بنابراین از فرزندان بزرگتر بخواهید این بازی‌ها را دور از دسترس کوچکترها انجام دهند و بسیار مراقب باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات