آشنایی با اچ پی!

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیولت پکارد (Hewlett Packard)، شرکت قدیمی است که بیشتر به نام اچ پی آن را می‌شناسند.
تبلیغات

شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که نام HP از کجا آمده است و چه معنایی دارد. در جواب باید گفت اچ‌پی معنای خاصی ندارد! جالب است که موسسان این شرکت برای انتخاب این نام تصمیم به قرعه انداختن کردند؛ به‌طوری که اسامی خود را قرعه انداختند تا نام هرکدام که مشخص شد، شروع اسم شرکت با حرف نخست نام او باشد و دومین حرف از اسم نفر دوم گرفته شود، در نتیجه نام HP، مخفف‌شده‌ی عبارت Hewlett Packard برای این برند انتخاب شد.

ظهور اچ پی

اچ‌پی یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های کامپیوتری است که تقریبا ۷۰ سال پیش با سرمایه‌ی اولیه‌ی ۵۳۸ دلاری تاسیس شد. اچ‌پی تولیدکننده‌ی سرور، چاپگر، تلفن هوشمند، لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای رومیزی و... است که بیشتر دستگاه‌های تولیدی آن در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مطلب پیش رو می‌خواهیم به معرفی لپ‌تاپ‌های این شرکت بپردازیم که طرفداران خاص خود را دارند؛ به‌طوری که به دلیل گزینه‌های خوبی که این برند در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، بازار خرید و فروش لپتاپاچ پی همیشه داغ بوده است و کاربران بسیاری در سنین و مشاغل مختلف برای خرید لپ‌تاپ به سراغ اچ پی می‌روند.

 انواع لپتاپاچ پی

شاید افراد بسیاری وقتی به دنبال خرید لپ‌تاپی هستند، به سراغ برند اچ‌پی بروند. در واقع بیشتر کاربران حرفه‌ای، این برند را برای کامپیوترهای رومیزی، All in One-ها و همچنین لپ‌تاپ‌ها انتخاب می‌کنند. اگر از کارشناسان کامپیوتر سوال کنید، لپ‌تاپ‌های این برند را یکی از بهترین‌ها می‌دانند که تنوع و مدل‌های زیادی دارند.

از مدل‌های متفاوت اچ‌پی می‌توان به مدل‌های اسپکتر اشاره کرد که در سایت دیوار موجود است و از برجسته‌ترین‌های اچ‌پی و به‌طور کلی دنیای لپ‌تاپ‌ها هستند، این مدل‌ها از پردازنده‌های خوب اینتل بهره می‌برند و از طراحی مناسب و شکیلی برخوردار هستند یا مثلا Spectre x 360 15t صفحه نمایش ۱۵ اینچی لمسی دارد و رزولوشن تصویر 4K ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از مدل‌های سال ۲۰۱۷ اچ‌پی، HP Chromebook 14 G4 است که صفحه نمایش ۱۴ اینچ و حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت eMMC دارد، از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به طول عمر طولانی باتری آن و صفحه نمایش بزرگ اشاره کرد؛ اما اگر به دنبال معایب این مدل لپ‌تاپ باشید، ساخت کاملا پلاستیکی آن می‌تواند یک عیب به شمار بیاید.

در بازار خرید و فروش لپتاپاچ پی انواع متعددی در دسترس هستند که تنوع قیمت‌ و مدل‌ خوبی دارند و شما براساس بودجه‌ای که برای خرید دستگاه مشخص کرده‌اید و به نسبت کارایی که از لپ‌تاپ خود انتظار دارید، می‌توانید آنچه را که مدنظرتان هست، پیدا کنید و به خانه یا محل کار خود ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات