چگونه پورشه به رکوردزنی سریع ترین دوچرخه جهان کمک کرد

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پورشه در سال ۱۹۷۸ برای کمک به ثبت رکورد سریع‌ترین دوچرخه، خودروی 935 ریسر را تغییر داد، که این تلاش با موفقیت چندانی همراه نبود؛ ویدئوی زیر به این تلاش پورشه اشاره می‌کند.
تبلیغات

پورشه همیشه در ثبت رکورد سرعت پیشتاز بوده است و آخرین آن نیز به رکوردزنی 911GT2 RS در پیست نوربرگ‌رینگ برمی‌گردد. اما در سال ۱۹۷۸ نیز پورشه از ظرفیت‌های خود برای کمک به ثبت نوع دیگری از رکورد سرعت استفاده کرد. این شخص ژان کلود رود، دوچرخه‌سوار آلمانی فرانسوی بود. او در سال ۱۹۷۸ تلاش کرد که با همکاری پورشه به رکورد سریع‌ترین سرعت با دوچرخه دست یابد. 

به این ترتیب که خودروساز آلمانی، مدل مسابقه‌ای لمانز با نام پورشه 935 ریسر را با دست‌کاری آیرودینامیکی و سپر خاصی تغییر داد که به ژان کلود رود کمک می‌کرد تا به راحتی در مقابل فشار هوای مقابل، مفاومت کند. جریان کمکی یا Slipstream، جریانی است که در عقب یه وسیله نقلیه متحرک تولید می‌شود و به متحرک پشت سر آن کمک می‌کند که با سرعت بیش‌تری حرکت کند. دلیل این موضوع، کاهش مقاومت هوا در پشت خودرو است.

پورشه 935

آن‌ها با انجام تغییراتی در خودروی پورشه 935 و استفاده از چرخ‌دنده مخصوص برای دوچرخه، اولین آزمایش خود را در پیست اختصاصی فولکس‌واگن در شهر اهرا-لسین آلمان برگزار کردند. این همان مکانی است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های بیضوی در دنیا شناخته می‌شود و بوگاتی ویرون نیز رکورد سرعت خود را در آن به ثبت رساند. هنری پسکارولو، راننده فرانسوی پشت فرمان پورشه 935 ریسر قرار گرفت؛ پسکارولو راننده فرمول یک بود که در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز نیز شرکت کرد و چهار عنوان قهرمانی (سه قهرمانی پیاپی) به دست آورد. 

هدف آن‌ها شکستن رکورد سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و نهایت سرعت جاه‌طلبانه‌ی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت بود که حدود یک دهه قبل توسط خوزه مایفرت ثبت شد. متاسفانه با ترکیدن لاستیک دوچرخه، تلاش‌های رود نقش بر آب شد و به سختی از مرگ نجات یافت. تلاش دوم او نیز با موفقیت همراه نبود، اما به عنوان داستانی جالب از همکاری پورشه و پسکارولو برای ثبت رکورد سرعت دوچرخه در تاریخ ثبت شد.

پسکارولو نیز در سال ۱۹۶۹ در جریان مسابقات لمانز تصادف کرد و با سوختگی شدید در ناحیه‌ی صورت مواجه شد؛ اما این اتفاق مانع از حضور مجدد پشت فرمان خودروهای اسپرت نشد، تا او به عنوان یکی‌ از موفق‌ترین رانندگان در تاریخ لمانز شناخته شود. 

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات