کاهش ۲۶درصدی فروش پژو سیتروئن در خاورمیانه، پس از تحریم ایران

شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه خودروسازی PSA اعلام کرده است، با وجود رشد فروش ۳۸ درصدی در بازار جهانی، عرضه‌ی این گروه در خاورمیانه، ۲۶ درصد کاهش داشته است.
تبلیغات

 گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) اعلام کرد، با فروش جهانی‌ رو به رشد، در نیمه اول سال میلادی جاری رو به رو بوده است؛ اما به دلیل خروج از بازار ایران در پی تحریم‌ امریکا، با افت فروش در خاورمیانه مواجه شده است. بر اساس این گزارش به لطف فروش اوپل واکسال جنرال موتورز توسط پژو سیتروئن در سال گذشته، فروش این گروه خودروساز به ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار خودرو رسیده که این به معنای رشد ۳۸ درصدی است. اما فروش این برند در خاورمیانه ۲۶ درصد کاهش داشته.

پژو 508 / peugeot 508

به گفته گروه خودروسازی پژو، در اثر تهدیدهای آمریکا به تحریم ایران از اوایل ماه آینده، فروش این خودرو سازی در خاورمیانه ۲۶ درصد کاهش یافته است. ایران بیش از ۱۲ درصد فروش پژو را به خود اختصاص داده است.  ماکسیم پیکات روز پنجشنبه اعلام کرد:

ما به اندازه کافی جهانی نیستیم اما همزمان کمتر از دیگران تحت تاثیر موانع تعرفه ای قرار خواهیم گرفت. در تنشهای جدید فضای تجاری، باید تمرکز بر فروش داخلی تقویت شود. 

او گفته است، پژو و سیتروئن هیچ دلیلی برای اصلاح چشم انداز سالانه‌اش برای یک بازار باثبات اروپایی نمی‌بیند. این گروه قرار است، اوایل مردادماه نتیجه مالی نیمه اول سال را منتشر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات