اپل همچنان در صدد ساخت آیفون با نمایشگر منعطف است

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در حال بررسی فناوری‌ جدیدی است که به‌واسطه‌ی آن امکان ساخت دستگاهی با نمایشگر بزرگ و انعطاف‌پذیر فراهم شود.
تبلیغات

به‌تازگی پتنتی از سوی اپل به ثبت رسیده است که به دستگاهی الکترونیکی با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر اشاره می‌کند و جزئیات ساخت دستگاهی تاشو را توضیح می‌دهد؛ چنین دستگاهی قادر است تا نمایشگر بزرگتری داشته باشد و به‌واسطه‌ی محورِ اتصالی که در میانه‌ی صفحه‌نمایش قرار داده می‌شود، در صورت نیاز به اندازه‌ی کوچکتر در بیاید. طبق پتنت اپل، چنین دستگاهی باید از قطعات انعطاف‌پذیر بسیاری در قسمت میانی خود بهره ببرد تا شرایط برای خمیدگی صفحه‌نمایش فراهم شود.

در طی فرآیند خم‌کردنِ صفحه‌نمایش، لازم است بسیاری از قطعات داخلی و بخشی از قسمت‌های بیرونی دستگاه فشرده شوند که چنین امری ممکن است به لایه‌ی نمایشگر لطمه وارد کند. برای جلوگیری از چنین مشکلی، پتنت به استفاده از تورَفتگی در مواد مورد استفاده در قسمت میانی دستگاه اشاره می‌کند تا مانع از آسیب‌رسانی به نمایشگر شود؛ این امر باعث می‌شود تا تجمع قطعات در نقطه‌ای خاص و وارد کردنِ تنش به لایه‌های نزدیک به قسمت میانی، کاهش یابد.

با توجه به پتنت جدید اپل، بخش‌هایی که با خمیدگی صفحه‌نمایش تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند، می‌توانند از پوشش‌های شیشه‌ای غیرقابل انعطاف استفاده کنند و پوشش‌های انعطاف‌پذیر را تنها برای قسمت‌هایی در نظر بگیرند که در چین‌خوردگی نمایشگر نقش اساسی دارند. در یک پیاده‌سازی نمادین، پوشش شیشه‌ای با استفاده از لایه‌ای پلیمری در سطح و اضافه‌شدنِ شیارهایی در موازات آن، توانایی خم‌شدن را پیدا کرد.

پتنت صفحه‌ نمایش تاشو اپل

صرف‌نظر از بخش نمایشگر، دیگر قسمت‌های دستگاه فرضی مورد بحث نیز باید در بخش بیرونی از مواد انعطاف‌پذیر استفاده کند؛ همچنین ممکن است که برای عملکرد مناسب، نیاز به قرارگیری لولا در بخش میانی صفحه‌نمایش وجود داشته باشد تا دو قسمت در یک بخش متمرکز شوند. گمانه‌زنی تحلیلگران به این موضوع اشاره می‌کند که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک باید منتظر رونمایی از دستگاهی باشیم که به‌لطف به‌کارگیری از نمایشگر انعطاف‌پذیر، توانایی انجام امور تبلت و گوشی هوشمند را در قالب دستگاهی واحد داشته باشد.

در طول سال‌های اخیر، اهالی کوپرتینو سرمایه‌گذاری بسیاری را برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید در حوزه‌ی صفحه‌نمایش انجام داده‌اند و در این راه از همکاری با دیگر شرکت‌های فناوری نیز دریغ نکرده‌اند. با این وجود، باید به‌خاطر داشت که ثبت پتنت به معنای قرارگیری آن تکنولوژی در محصول نهایی نیست و ممکن است این پتنت هم به‌مانند پتنت‌های دیگر، روشنایی روز را هرگز به خود نبیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات