افزایش ترافیک سایت‌هایی که سئو بهینه ندارند

سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
اگر سایتی با موضوع تخصصی دارید که برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نشده است، نگران نباشید; می‌توانید با این روش‌ها بازدید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
تبلیغات

بااینکه تمام کسب‌وکارهایی که در فضای آنلاین حضور دارند باید روی بهینه‌سازی موتور جست‌وجو سرمایه‌گذاری کنند، زمانی که نوبت به افزایش بازدید از یک وب‌سایت تخصصی می‌رسد این مسئله مهم‌ترین چیز نیست.

تعجبی ندارد که افزایش بازدید از وب‌سایتتان کلید کاربرهای بیشتر و درآمد افزایش‌یافته است. هر چه باشد، اگر افراد از کسب‌وکار آنلاینتان بازدید نکنند مطمئناً خریدهای تجاری‌شان را تکمیل نخواهند کرد.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ عموم کسب‌وکارها برای افزایش بازدید وب‌سایت‌ها تلاششان را روی سئو - Search Engine Optimization) SEO) گذاشته باشند.

سئو سایت

در حال حاضر، سئو یک راهبرد توسعه دیجیتالی مؤثر است. بر اساس آمارهای Net Marketshare سال گذشته گوگل به‌تنهایی ۷۲ درصد کل جست‌وجوی کامپیوترهای رومیزی را به وب‌سایت‌ها کشانده است.

با توسعه اینترنت و هم‌زمان بااینکه شرکت‌های بیشتری به رقابت شدید برای به دست آوردن جایگاه نخست برای کلیدواژه‌های یکسان ادامه می‌دهند، احتمال موفقیت در رتبه‌بندی و جذب بازدید کافی، کاهش می‌یابد.

به همین خاطر هم بهترین منفعت برندها در جست‌وجوی شیوه‌های دیگری برای افزایش بازدید سایت است. قبل از آنکه بازاریاب‌ها مبارزه جدیدی برای افزایش بازدید سایت به راه بیندازند، باید نخست داده‌های تحلیلی و بازدید کنونی‌شان را کاملاً بررسی کنند.

سئو سایت

از ابزارهایی مثل Google Analytics و SEMRush (یک نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل جستجوگرها و سئو است که داده‌های اطلاعاتی را ازجمله اطلاعات ترافیک وب‌سایت، کلمات کلیدی برنامه‌ریزی‌شده AdWords و سایر اطلاعات مربوط به جستجوگرها را فراهم می‌کند) استفاده نمایید تا بفهمید که بازدید وب‌سایتتان در چه جایگاهی قرار دارد؛ چه مدت‌زمانی است که کاربران سایتتان را جست‌وجو می‌کنند؛ از چه محتوا و صفحات اینترنتی بیشترین لذت را می‌برند؛ و معمولاً چه زمانی حین گشت‌وگذارشان از وب‌سایت شما خارج می‌شوند.

دست‌یابی به این اطلاعات شمارا قادر می‌کند تا راهبرد بهتر و قوی‌تری در کانال‌های مربوطه ایجاد کنید و نرخ کلیک - Click Through Rate) CRT) بالقوه‌تان را بهبود ببخشید.

۱. پست مهمان (Guest blogging) را شروع کنید

نوشتن پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر چندین هدف را برآورده می‌کند. نخست، Public relations) PR یا روابط عمومی، فعالیت مدیریت اطلاعات در ارتباط بین فرد یا یک سازمان مانند کسب‌وکار، سازمان دولتی یا سازمان غیرانتفاعی و عموم مردم است) را افزایش داده و اعتبارتان را به‌عنوان فردی حرفه‌ای در فضای عمومی بهبود می‌بخشد.

این کار آگاهی از برند را افزایش داده و شرکتتان را در جلوی چشمان مشتریان بالقوه‌ی جدید قرار می‌دهد؛ همچنین به‌عنوان یک پاداش کوچک، رتبه‌بندی سئو را از طریق پیوندهایی که به سایت خودتان ایجاد کرده‌اید افزایش می‌دهد (هرچند این مطلب هنوز هم نکته اصلی مقاله فعلی نیست ...). برای اینکه پست مهمان را به نحو مؤثری بنویسید، کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی را برای شراکت بیابید که مخاطب یا صنعت هدفی را با آن‌ها سهیم شوید و خودشان بازدیدکننده کافی داشته باشند که ارزش این شراکت را داشته باشد.

اگر کسب‌وکارتان یک صفحه اینترنتی دارد می‌توانید با سایر خبرگان صنعتی مناسب مصاحبه کرده و مصاحبه‌شونده‌ها و شرکت‌هایشان را تشویق کنید تا مصاحبه‌ها را در رسانه‌های اجتماعی و صفحات نشریات به اشتراک بگذارند.

از آن‌ها راجع به معیارهای ماهانه‌شان بپرسید، چه چیزی باعث می‌شود که آن‌ها به مطالب اختصاصی سایت شما اشاره کنند. و آیا مقاله‌تان را روی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان می‌گذارند یا نه؟!

سئو سایت

۲. روی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

رسانه‌های اجتماعی بازار همواره درحال‌توسعه‌ای برای کسب‌وکارهای آنلاین است. روی‌هم‌رفته، طبق گزارش Sprout Social (یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی برای کمک به کسب و کار در حال گسترش)، به‌طور مستقیم بر ۷۴ درصد تصمیم خرید مشتری‌ها تأثیر می‌گذارد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند هم به‌عنوان یک سازنده برنده که بر بازدید و وفاداری بلندمدت به برند تأثیر خواهد گذاشت عمل کرده و هم نرخ کلیک و بازدید را بلافاصله افزایش دهد.

مطمئن شوید در حال قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی هستید که جامعه هدفتان حضور فعالی در آن دارد. جست‌وجوی سریعی در بازار این مطلب را مثل روز روشن خواهد ساخت. همچنین به پست‌های طبیعی (Organic postings به مطالبی گفته می‌شود که بدون پرداخت هزینه روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و ... گذاشته می‌شود) تکیه نکنید.

متأسفانه، الگوریتم بسیاری از رسانه‌های اجتماعی مطلب مرتبط به کسب‌وکارها را به پایین فیدهای خبری برده و شرکت‌ها را به پرداخت پول برای تبلیغ مجبور می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی به‌طور مستقیم بر ۷۴ درصد تصمیم خرید مشتری‌ها تأثیر می‌گذارد

بااینکه، رسانه‌های اجتماعی پولی مثل Facebook Ads یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین بوده و درصورتی‌که به‌درستی اجرا شوند بازگشت سرمایه‌ی قوی را ایجاد خواهند کرد. کلید این کار یافتن یک شرکت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بزرگ برای ایجاد یک راهبرد مؤثر است.

سئو سایت

۳. از بازاریابی ایمیلی بهره بگیرید

بااینکه اختلاف‌نظرهایی در مورد میزان دقیق بازگشت سرمایه‌‌ی بازاریابی ایمیلی وجود دارد؛ تمام منابع در این موردتوافق دارند که این کار یکی از مفیدترین ابزارهای بازیابی بوده و بازگشت سرمایه‌ی فراوانی به همراه دارد. یک برند می‌تواند محصولات، خدمات یا حتی راهکاری بازاریابی محتوا را با استفاده از یک ایمیل ساده یا خبرنامه تبلیغ کند.

مطمئن شوید در حال قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی هستید که جامعه هدفتان حضور فعالی در آن دارد

جهت به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی ایمیلی، آزمون A/B (برای آزمایش المان‌های مختلف سایت در راستای رسیدن به هدفی مشخص استفاده می‌شود)، بخش‌بندی و شخصی‌سازی را امتحان کنید.

این شیوه‌ها رابطه‌ی شخصی‌تری بین شما و مشتری‌هایتان شکوفا ساخته و به شما کمک می‌کند خطوط محتوایی و موضوعی که ترجیح می‌دهند را مشخص کند و ایمیل‌هایتان را زمانی ارسال کنید که افرادی که در وب‌سایتتان ثبت‌نام کرده‌اند با بیشترین احتمال ممکن هم آن‌ها را بازکرده و هم درگیرشان شوند.

سئو سایت

۴. محتوای ویدیویی را ادغام نمایید

ویدئو یکی از مؤثرترین و درعین‌حال کم استفاده‌شده‌ترین شکل بازاریابی محتوا است. بااینکه بسیاری از کسب‌وکارها، به‌عنوان‌مثال، بر دنبال کنندگان اینستاگرام و بلاگ‌ها تمرکز می‌کنند راهکارهای ویدیویی از اشتراک‌گذاری و تماشای زیادی برخوردار هستند. طبق گزارش وب‌سایت هاب‌اسپات (Hubspot) از وضعیت بازاریابی ویدیویی، ۷۶ درصد بازاریاب‌ها اذعان کرده‌اند که محتوای ویدیویی بازدید از وب‌سایتشان را افزایش داده است.

استارت‌آپ آرایشی Harry's (شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ی تجهیزات اصلاح آقایان که فروش آن از طریق پست و خرده‌فروشی است) مثال عالی از مشارکت در بازاریابی ویدیویی است. یک ویدئو کوتاه در این برند، مشتری‌ها را با برند آشنا ساخته، آهنگ فرح‌بخشی داشته و در یک نمای کوتاهِ درگیر کننده مشتری‌های بالقوه را باریشه‌های شرکت آشنا می‌کند. شرکت به نحو هوشمندانه‌ای آن را روی وب‌سایتش گنجانده و همچنین در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

۷۶ درصد بازاریاب‌ها اذعان کرده‌اند که محتوای ویدیویی بازدید از وب‌سایتشان را افزایش داده است

ویدیوهای فراوانی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در این راهبرد بگنجانید که عبارت‌اند از: ویدیوهایی در مورد برند، کلیپ‌های کوتاه رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، ویدئوهای اطلاعاتی و نمایش‌ها. این کار مشتری‌ها را ازلحاظ دیجیتالی درگیر کرده، ارزش فراوانی در اختیار مشتری‌ها قرار داده و حتی شانسی برای گردآوری ایمیل‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند به شما در ۳ گام ذکرشده در بالا کمک کند.

سئو سایت

۵. آنلاین تبلیغ کنید

بااینکه راهبردهای طبیعی غیر پولی که باعث جذب بازدیدکننده می‌شود رویای هر برندی است، ولی گاهی نمی‌توانید تبلیغات را شکست دهید.

خوشبختانه دوران بیلبوردها و مبارزات تبلیغاتی MAD Men (نام یک سریال آمریکایی با سبک درام است که داستان سریال مربوط به یک بنگاه تبلیغاتی به اسم استرلینگ کوپر در خیابان مدیسون در شهر نیویورک دههٔ ۱۹۶۰ است. از همین رو اسم مجموعه مردان مَد مخفف مدیسون انتخاب‌شده است) را پشت سر گذاشته‌ایم. در عوض به روش‌های تبلیغ سریع مثل بازاریابی مجدد و هدف‌گذاری مجدد چشم دوخته‌ایم.

سئو سایت

طبق گزارش ReTargeter (یک شرکت تبلیغاتی که متخصص در هدف‌گیری و هدایت مخاطبان است)، تنها ۲ درصد وب‌سایت‌ها در بازدید نخست تبدیل به سایت مقصد می‌شوند. هم هدف‌گذاری مجدد و هم بازاریابی مجدد برای دنبال کردن کاربران در محیط وب به کوکی‌ها که روی مرورگرها ظاهر می‌شوند، بستگی دارند.

تنها ۲ درصد وب‌سایت‌ها در بازدید نخست، تبدیل به سایت مقصد می‌شوند

هدف‌گذاری مجدد نقش ارسال تبلیغ وب‌سایتتان به مشتری‌ها و تشویق آن‌ها برای بازدید مجدد از وب‌سایت مقصد را ایفا می‌کند. درحالی‌که بازاریابی مجدد یک ایمیل گزینش‌شده در مورد فعالیتی که کاربران اخیراً در وب‌سایتتان داشته‌اند برای آن‌ها ارسال می‌کند.

بااینکه بهینه‌سازی موتور جست‌وجو مؤثر بوده و تمام کسب‌وکارهایی که در فضای مجازی حضور دارند باید روی آن سرمایه‌گذاری کنند، اما وقتی نوبت به جذب بازدید به یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌رسد سئو مهم‌ترین چیز نیست. با سرمایه‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، مطلب گذاری مهمان، بازاریابی ایمیلی مرتبط، تبلیغات دیجیتالی و محتوای ویدیویی از افزایش بازدید از وب‌سایتتان بدون رقابت آشکار که بر سر کلیدواژه‌های سئو درخواهد گرفت، مطمئن خواهید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات