فیسبوک، انتشار عمومی پست خصوصی ۱۴ میلیون کاربر را در اثر یک باگ تایید کرد

جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در اثر بروز باگی حین تست ویژگی جدیدی در فیسبوک، پست‌های خصوصی ۱۴ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به نمایش عمومی گذاشته شد‌ه‌اند.
تبلیغات

پست‌های خصوصی ۱۴ میلیون کاربر فیسبوک، به صورت کاملا تصادفی و در اثر بروز باگی در حین تست یکی از ویژگی‌های جدید این شبکه اجتماعی  از تاریخ ۱۸ تا ۲۲ ماه می (۲۸ اردیبهشت تا اول خرداد)، به نمایش عمومی گذاشته شد. فیسبوک ضمن تایید بروز این مساله، اعلام کرد، هنگامی که در حال تست ویژگی جدیدی در قسمت پست‌های featured بوده، متوجه شده که پست‌های خصوصی بیش از ۱۴ میلیون کاربر به صورت اتوماتیک به نمایش عمومی گذاشته شده است.

این کاربران در تنظیمات انتشار پست خود گزینه انتشار خصوصی را انتخاب کرده و بدین ترتیب تعداد کاربرانی که اجازه داشتند پست آنها را مشاهده کنند را محدود کرده بودند، ولی باگ جدید پست خصوصی آنها را به انتشار عمومی درآورده است. البته فیسبوک اعلام کرده است که این خطا را اصلاح کرده است. فیسبوک تا تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد)، تمامی پست‌هایی که دچار مشکل شده بودند را اصلاح کرده و به وضعیت اولیه تعیین شده توسط کاربر تغییر وضعیت داده است. لذا ممکن است در بازه‌ی زمانی ۹ روزه، پست خصوصی برخی کاربران به صورت ناخواسته به انتشار عمومی رسیده باشد.

فیس بوک

 از روز گذشته، فیسبوک به کاربرانی که دچار این مساله شد‌ه‌اند اطلاع رسانی کرده و از آنها درخواست کرده تا مجددا پست‌های خصوصی خود را بررسی کنند. ارین ایگان مدیر بخش حفظ حریم خصوصی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

به منظور شفاف‌سازی موضوع باید بگوییم که در اثر بروز باگ ناخواسته در فیسبوک، پست‌های خصوصی قبلی کاربران، به انتشار عمومی نرسیده و فقط در همان بازه‌ی زمانی این مشکل در فیسبوک ایجاد شده است. کاربران می‌توانند با اطمینان خاطر مثل گذشته مخاطبان خود را برای پست‌ها انتخاب کنند. از کاربران به دلیل بروز این باگ عذرخواهی می‌کنیم.

همان‌طور که گفته شد، فیسبوک در حال تست ویژگی جدیدی روی پست‌های featured بود که این باگ رخ داد و پست‌های خصوصی ۱۴ میلیون کاربر به اشتباه به نمایش عمومی گذاشته شد. این تنها خبری نیست که در ماه‌های اخیر نقض حریم خصوصی توسط فیسبوک را نشان می‌دهد. پیش از این نیز شاهد خبرهایی در حوزه نقض حریم خصوصی توسط فیسبوک، غول بزرگ شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم . چندی پیش کاربران سراسر جهان و برخی مقامات دولتی، در ماجرای فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا؛ کابوس حریم شخصی این شبکه‌ی اجتماعی و بنیان‌گذار آن، مارک زاکربرگ را مورد ملامت قرار داده بودند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات