ایرپاد اپل با ویژگی Live Listen در iOS 12، به ابزاری برای کمک به کم‌شنوایان تبدیل می‌شود

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم‌عامل iOS 12 اپل از وجود یک ویژگی با عنوان Live Listen بهره می‌برد که ایرپاد اپل را به ابزاری برای شنیدن بهتر صدای محیط از طریق آیفون تبدیل می‌کند.
تبلیغات

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDCنسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS 12 معرفی شد. در نسخه‌ی جدید، امکانی به نام Live Listen در اختیار کاربران ایرپاد قرار می‌گیرد. البته کوپرتینویی‌ها در کنفرانس WWDC درباره این سرویس هیچگونه صحبتی نکردند؛ ولی ظاهرا نسخه‌ی جدید سیستم عامل این شرکت، امکان Live Listen را در اختیار کاربران ایرپاد خواهد گذاشت.

Live Listen، به‌عنوان سرویسی جدید توسط کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و با بهره‌گیری از آن افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند، می‌توانند از گجت‌های اپلی مبتنی بر iOS برای بهتر شنیدن استفاده کنند. کم‌شنوایانی که سمعک آن‌ها در فهرست سمعک‌های سازگار با گوشی آیفون است، می‌توانند با کمک برنامه سمعک Made for iPhone و فعال‌سازی آن، به‌راحتی در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا با گوشی خود صحبت کنند و صداها را بهتر بشنوند. حال اپل این ویژگی را به ایرپاد تعمیم داده است. 

ایرپاد اپل

در نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS کاربران ایرپاد اپل هم چنین امکانی را در اختیار خواهند داشت و در محیط‌های شلوغ، ایرپاد با بهره‌گیری از قابلیت Live Listen به ابزاری برای بهبود شنوایی تبدیل می‌کند. پس از فعال‌سازی Live Listen در تنظیمات آیفون، کاربران قادر خواهند بود از گوشی خود به شکل مؤثرتر و مثل یک میکروفن پرقدرت با قابلیت هدایت صدا استفاده کنند. در این صورت کاربر می‌تواند از ایرپاد در محیط‌های پرسروصدا یا شلوغ مانند رستوران و مراکز تفریحی، به‌راحتی استفاده کند. برای مثال وقتی گوشی آیفون خود را روی میز گذاشته شده باشد، کاربر می‌تواند با استفاده از ایرپاد، سخنان اطرافیان را که از طریق میکروفون آیفون دریافت و به ایرپاد منتقل می‌شود، به‌راحتی بشنود. 

در نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS 12 ایرپاد می‌تواند از امکان Live Listen پشتیبانی کند. اضافه شدن این امکان به ایرپاد بر محبوبیت و جذابیت آن اضافه خواهد کرد. هر چند طی این سال‌ها، ایرپاد از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار بوده‌ است. به‌زودی همه کاربران و خصوصا افرادی که دارای مشکلاتی در شنوایی هستند، بدون نیاز به خرید سخت‌افزار جدید، می‌توانند از این امکان ویژه استفاده کنند؛ اما نمی‌توان گفت که ایرپاد با کمک امکان جدید Live Listen جایگزین سمعک خواهد شد. بدیهی است افرادی که دچار مشکلات شنوایی هستند برای درمان قطعی، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنند تا بهترین راهکار را به آن‌ها نشان دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات