تصاویری از نمونه‌‌ اولیه‌ نوکیا وان و نوکیا 8 سیروکو منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از گذشت ماه‌ها از رونمایی نوکیا وان، نوکیا 8 سیروکو و نوکیا 8110 با پشتیبانی 4G، تصاویری از نمونه‌ی اولیه‌ی آن‌ها منتشر شد.
تبلیغات

در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا در اوایل سال جاری میلادی، اچ‌ام‌دی گلوبال با دستی پر در این رویداد بزرگ ظاهر شد و گوشی‌های مختلفی را با برند نوکیا معرفی کرد. اکنون بعد از گذشت چند ماه از زمان برگزاری این کنگره، جوهو سارویکاس، مدیر محصول ارشد اچ‌ام‌دی، تصاویری از نمونه‌‌ی اولیه‌‌ی برخی از گوشی‌های هوشمند رونمایی‌شده در این کنفرانس، شامل نوکیا وان، نوکیا ۸۱۱۰ با پشتیبانی 4G و نوکیا ۸ سیروکو را منتشر کرده است.  

ظاهرا فنلاندی‌ها برای ساخت نمونه‌های اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند خود از آخرین فناوری چاپ سه‌بعدی و با ساختاری چند‌لایه‌ای بهره برده‌اند. هر سه مدل به‌صورت مرحله به مرحله کامل شده و محصول نهایی به‌تدریج و در طول زمان اصلاح شده است تا به نقطه‌ی تولید برسد. عموما در طراحی محصول، در طی فرآیند طراحی تا تولید محصول نهایی، ممکن است تغییرات زیادی در طراحی اتفاق بیفتد و اصلاحاتی روی محصول صورت گیرد.

به‌عنوان مثال، نوکیا وان را در نظر بگیرید. نمونه‌ی اولیه‌ای که از این گوشی هوشمند در تصاویر نشان داده شده است، طراحی مستطیلی‌‌تری نسبت به محصول نهایی دارد. همچنین در محصول نهایی بریدگی در حاشیه‌ی پایین قاب گوشی دیده می‌شود که مربوط به اسپیکر جلویی نوکیا وان است، در حالی که در نمونه اولیه چنین بُرشی دیده نمی‌شود. همچنین محل قرارگری لوگوی نوکیا در نمونه‌ی اولیه و محصول نهایی تغییر کرده و از قسمت بالای گوشی به گوشه کناری آن منتقل شده است. 

بر خلاف نوکیا وان، تفاوت فاحشی بین نمونه‌ی اولیه نوکیا ۸۱۱۰ با پشتیبانی 4G و محصول نهایی دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد اچ‌ام‌دی گلوبال از همان ابتدا، از طراحی ظاهری این گوشی رضایت داشته است و تغییر زیادی بین نمونه‌ی اولیه و محصول نهایی دیده نمی‌شود. تنها تغییر مربوط به لوگوی نوکیا است که به محصول نهایی اضافه شده است. خاطرنشان می‌کنیم که اخیرا پیش‌فروش این گوشی هوشمند در سراسر اروپا آغاز شده و از ۴ ژوئن (‌۱۴ خرداد) به بازار عرضه شده است.

باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که اچ‌ام‌دی گلوبال، نسبت به طراحی گوشی‌های هوشمندی همچون نوکیا ۸ سیروکو بسیار محتاطانه برخورد می‌کند، این شرکت در شروع فرآیند طراحی و تولید این پرچمدار محبوب، ابتدا از قالبی پلاستیکی کار را آغاز کرد؛ اما در نهایت گوشی با طراحی شیشه‌ای و با کیفیت بالا، به بازار معرفی شد؛ بنابراین HMD در هر مرحله از فرآیند طراحی و تولید، به مرور جزئیات بیشتری به گوشی هوشمند خود اضافه کرده و در هر مرحله به فکر ارائه‌ی محصولی باکیفیت و مرغوب بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات