کفش تک چرخ هاورشوز؛ تحولی در دنیای اسکوتر و اسکیت

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک شرکتی چینی برای عملکرد و مانورپذیری بهتر، نوعی کفش چرخ‌دار و خودمتعادل‌شونده با نام هاورشوز معرفی کرده است.
تبلیغات

دنیای اسکوتر برقی، هاوربرد (Hoverboard) و اسکیت‌بورد همیشه پرهیجان است و با ظهور فناوری الکتریکی طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیاری تجربه کرده است. طرفداران چنین ورزش‌هایی همیشه به دنبال جدیدترین محصولات هستند و شرکت‌های زیادی پیدا می‌شوند که همیشه به‌روزترین فناوری را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. 

پیش از این طرفداران چنین محصولاتی می‌توانستند هر دو پای خود را تنها روی یک اسکیت‌بورد، اسکوتر برقی یا هاوربرد قرار بدهند؛ اما در حال حاضر آن‌ها می‌تواند هر کدام از پاهای خود را روی یک بخش از دستگاه بگذارند و از سواری با اسکیت‌بورد خود لذت بیشتری برند. محصولات خودمتعادل موتوری شبیه هاوربرد سگ‌وی (Segway)، معمولا برای قرار دادن هر دو پا روی یک بخش طراحی شده‌اند که قابلیت مانورپذیری را در حرکات نمایشی کاهش می‌دهد. این مشکل باعث شد مهندسان نوآور چینی با ساخت کفش متحرک یا هاورشوز (Hovershoes) به دنبال القای هیجان بیش‌تر به چنین محصولاتی باشند. 

hovershoes

به‌تازگی شرکت چینی این‌موشن (InMotion) از نوعی اسکوتر برقی یا کفش متحرک خودمتعادل با نام Hovershoes X1 رونمایی کرده که اساسا دارای دو واحد جداگانه خودمتعادل برای هر کدام از پاها است. هاورشوز ایکس وان به دنبال هاوربرد خودمتعادل R2 برای علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

همان‌طور که در ویدئوی انتهای مطلب هم دیده می‌شود، قابلیت خودمتعادلی اسکوتر برقی هاورشوز به سوار اجازه می‌دهد مانورهای بسیار متنوعی اجرا کند که توسط هاوربرد و اسکیت‌بورد قابل انجام نیستند. یکی دیگر از مزایای ادعایی هاورشوز ایکس وان این است که هر کدام از واحدها، به‌طور مجزا خودمتعادل هستند و بنابراین هیچ‌گاه در دو جهت مخالف حرکت نمی‌کنند. آن‌طور که در صفحه مربوط به این محصول دیده می‌شود، هر دو واحد هاورشوز به یکدیگر متصل هستند و به همین علت علاوه بر تأمین تعادل، به‌صورت یک کل واحد عمل می‌کنند.

رز وانگ، مدیر عامل این‌موشن در مورد این اسکوتر برقی خودمتعادل جذاب می‌گوید:

قابلیت خودمتعادلی هاوربرد جدید این‌موشن در هر کدام از واحدها، باعث می‌شود هر کدام از پاهای سوار نتواند در جهت مخالف دیگری حرکت کند؛ در نتیجه هیچ‌گاه تعادل سوار به هم نمی‌خورد و علاوه بر آن، امکان اجرای مانورهای زیادی را فراهم می‌کند. چنین قابلیتی باعث هیجان و سرگرمی بیش‌تر علاقه‌مندان به اسکوتر برقی و اسکیت‌بورد خواهد شد. 
hovershoes

با توجه به گفته‌های این‌موشن، می‌توان به کمک میله‌ای هر دو قسمت هاورشوز را به یکدیگر متصل کرد و تا آن‌ها به‌طور موقت به یک هاوربرد معمولی تبدیل شوند. 

هر کدام از واحدهای هاورشوز ایکس وان این‌موشن ۲.۷ کیلوگرم وزن دارند و مجهز به موتور الکتریکی ۲۵۰ وات هستند که انرژی محرک خود را از باتری ۵۴ وات ساعت تأمین می‌کنند. اسکوتر برقی هاورشوز این‌موشن می‌تواند با هر ۱.۵ ساعت شارژ، حداکثر مسافت ۸ کیلومتر را طی کند. بیشینه سرعت هاورشوز به ۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و  قادر است در سطوح شیب‌دار با حداکثر شیب ۹ درجه حرکت کنند. بیشینه وزن قابل بارگیری هاورشوز این‌موشن به ۸۰ کیلوگرم محدود می‌شود که با توجه به توان موتور الکتریکی و ظرفیت باتری مناسب به نظر می‌رسد.

hovershoes

سایز تایر این نوع اسکوتر برقی خودمتعادل به حدود ۹ سانتی‌متر محدود می‌شود، که بر قابلیت حفظ تعادل دستگاه می‌افزاید. از نظر درجه استاندارد IP و ضریب نفوذ، هاورشوز ایکس وان این‌موشن ضدآب و با درجه IP65 طراحی و ساخته می‌شود؛ به این معنی که واحد هاورشوز در مقابل آب و گردوغبار مقاوم است و حتی اگر آب توسط نازل به آن پاشیده شود، به هیچ وجه وارد آن نخواهد شد.

وانگ می‌‌گوید هاوربرد ایکس وان این‌موشن تا پایان تابستان با قیمت پیشنهادی ۴۹۹ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. البته هنوز گستره فروش این محصول و این‌که در چه کشورهایی فروخته خواهد شد، مشخص نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات