پردازنده ۵ گیگاهرتزی اینتل در آستانه ۵۰ سالگی این شرکت رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل در آستانه‌ی سالگرد ۵۰ سالگی، از اولین پردازنده‌‌ Core i7-8086K با فرکانس توربو ۵ گیگاهرتزی در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ رونمایی کرد.
تبلیغات

سالگرد ۵۰ سالگی اینتل، غول صنعت پردازنده‌ی جهان در ماه آینده‌ی میلادی است و امروز و در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ در شهر تایپه‌ی تایوان، پردازنده‌های کامپیوتری این شرکت به نقطه‌ی عطف پردازش ۵ گیگاهرتزی رسیدند. 

اینتل به افتخار جشن تولد ۴۰ سالگی پردازنده‌های x86 خود از پردازنده‌ی نسل هشتم Core i7-8086K رونمایی کرد. طبق گفته‌ی گرگوری براینت، معاون ارشد اینتل و مدیر کلاینت کامپیوتینگ گروپ، این محصول اولین پردازنده‌ی جهان مجهز به فرکانس توربوی ۵ گیگاهرتزی است. براینت با اشاره به تمرکز اینتل روی پردازنده‌های کامپیوترهای شخصی و گره خوردن سرنوشت آن با چنین محصولاتی، در پست وبلاگ خود نوشت:

با گذر به دوران دیتاسنترها، کامپیوترهای شخصی هنوز بخش مهمی از هویت اینتل را تشکیل می‌دهند. ما باور داریم که این بخش از صنعت هنوز فرصت‌های کشف‌نشده‌ی زیادی دارد. امروز در نمایشگاه کامپیوتکس، من چشم‌انداز شرکت برای آینده‌ی کامپیوترهای شخصی را تشریح کردم و محصولاتی را معرفی کردم که به ما و اکوسیستم در حال رشد کامپیوترهای شخصی در ساختن آینده کمک خواهند کرد؛ آینده‌ای که کامپیوترهای شخصی را از کامپیوترهای معمولی به پلتفرم‌هایی برای انجام تمام وظایف و برطرف کردن تمام نیازهای کاربران تبدیل خواهد کرد.

وقتی کاربران به دنبال انجام کاری واقعی و وظیفه‌ای سنگین هستند، ۸۰ درصد از آن‌ها به سمت کامپیوترهای شخصی می‌روند. این آمار توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی GIA Tech Attitudes تهیه شده است. از طرفی آمار نشان می‌دهد که حواس‌پرتی کاربران بیش از پیش شده است و به‌طور میانگین هر فرد در بازه‌ی زمانی ۳ دقیقه‌ای دچار حواس‌پرتی می‌شود. اینتل برای حل این چالش‌ها و کمک کردن به انجام کامل وظایف توسط کاربران، کامپیوترهای شخصی را حول پنج فاکتور اصلی کارایی، ارتباط و اتصال، عمر باتری، سازگاری و هوشمندی بهبود خواهد داد.

Intel 8th Gen

براینت در ادامه‌ی صحبت‌های خود پیش‌بینی کرد که بیش از ۷۰ لپتاپ و دستگاه دوکاره‌ی جدید تا پاییز امسال معرفی خواهند شد. این محصولات از پردازنده‌های سری U ویسکی لیک و سری Y امبر لیک اینتل استفاده خواهند کرد که از خانواده‌ی نسل هشتم پردازنده‌های Core این شرکت هستند. برای کامپیوترهای شخصی نیز، اینتل قول عرضه‌ی مدل‌های جدید سری X و نسل بعدی سری S را تا پایان سال جاری میلادی داده است.

شرکت اسپرینت یکی از همکاران جدید اینتل است که در فروش کامپیوترهای مجهز به فناوری 5G در سرتاسر جهان با آن‌ها همکاری خواهد کرد. طبق پیش‌بینی‌های اینتل، از سال ۲۰۱۹ شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی و لنوو اولین لپتاپ‌های مجهز به فناوری ارتباطی 5G را به بازار عرضه خواهند کرد. براینت در مورد فناوری‌های ارتباطی می‌گوید:

همزمان با حرکت به سمت فناوری 5G، ما در حال کار برای عرضه‌ی ۱۰ مدل جدید از کامپیوترهای شخصی مجهز به 4G هستیم. این کامپیوترها توسط شرکت‌های ایسر، ایسوس، دل و اچ‌پی تولید می‌شوند و علاوه بر زیبایی، کارایی عالی خود در اتصال همیشگی را نیز نشان خواهند داد.

علاوه‌ بر پردازنده‌ی جدید و توضیح در مورد طرح‌های آتی شرکت، اینتل از فناوری صفحه‌نمایش کم‌مصرف با نام Intel Low Power Display Technology نیز در کامپیوتکس رونمایی کرد. این فناوری پنل صفحه‌نمایشی است که با همکاری شارپ و اینولوکس ساخته شده و تنها یک وات مصرف برق دارد. به بیان دیگر این فناوری مصرف برق صفحات LCD را نصف خواهد کرد.

در پایان جلسه‌ی معرفی اینتل، ایسوس نیز به نماینده‌ی این شرکت ملحق شد و از طرح مفهومی خود با نام پراجکت پریکاگ رونمایی کرد. این طرح مفهومی که در مطلبی دیگر به آن اشاره کردیم، از فناوری هوش مصنوعی اینتل و واحدهای پردازش تصویر این شرکت برای تعامل بهتر با کاربر استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات