الکسا و گوگل اسیستنت به ایکس باکس وان راه خواهند یافت

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر طبق اطلاعات فاش‌شده، به‌ نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد پشتیبانی ایکس باکس وان از دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت خواهیم بود.
تبلیغات

از ماه‌ها پیش صحبت‌هایی درباره‌ی همکاری مایکروسافت با آمازون شنیده می‌شود. حال شواهد و مدارک مستدلی فاش شده است که از اضافه‌ شدنِ پشتیبانی الکسا و گول اسیستنت به کنسول بازی ایکس‌باکس وان خبر می‌دهد.

ازآنجاکه کینکت چند سالی است که به دست فراموشی سپرده شده، کاربران کنسول مایکروسافت از نسخه‌ی جایگزین برای اعمال دستورها صوتی بی‌بهره بودند؛ اگرچه این امکان ازطریق هدست فراهم می‌شد؛ اما به دلیل تجربه‌ی کاربری نامناسب آن، عموم افراد به استفاده از این روش روی نمی‌آوردند.

الکسا و گوگل اسیستنت / ایکس باکس وان

برطبق گفته‌ی وب‌سایت ویندوزسنترال، این اتفاق در دنباله‌ی همکاری مایکروسافت و آمازون برای همکاری دستیارهای صوتی الکسا و کورتانا رخ داده است. در بیلد‌های آتی سیستم‌عامل ایکس باکس وان، بخش Kinnect & Devices دارای بخش جدیدی خواهد بود که به احتمال زیاد Digital Assistants نام خواهد داشت. ازطریق این قسمت، شما می‌توانید دستیار صوتی خود را از بین کورتانا، الکسا و گوگل اسیستنت انتخاب کنید. برای هماهنگی این دستیارها با پلتفرم مربوطه، ابتدا باید اپلیکیشن ایکس‌باکس را نصب و سپس ازطریق آن اقدام به همگام‌سازی کنید.

تاکنون هیچ اطلاعاتی از امکاناتی که این دستیارهای روی کنسول مایکروسافت ارائه خواهند داد، دردسترس نیست؛ اما مسلماً دستورها صوتی که پیش‌تر توسط کینکت از آن‌ها استفاده می‌کردیم، جزو مهارت‌های این دستیارها خواهد بود.

اگر اخبار مربوط به کورتانا را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که مایکروسافت به‌جای مشتریان عادی، حوزه‌ی کسب‌و‌کار را نشانه رفته است. برطبق گفته‌ی ردموندی‌ها، کورتانا به‌زودی ازطریق یک اپلیکیشن، می‌تواند به بلندگوی الکسا متصل شود؛ همچنین مایکروسافت وعده داده است که به‌زودی شاهد حضور الکسا در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خواهیم بود که بی‌شک برای کاربران بلندگوی هوشمند آمازون، اتفاقی خوشایند محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات