سونی از منظره‌یاب الکترونیکی با ۵.۶ میلیون نقطه و نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه رونمایی کرد

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
منظره‌یاب جدید سونی با قابلیت‌های بی‌نظیر خود، گزینه‌ای جذاب برای کاربرد در دوربین‌های پرچمدار این شرکت به شمار می‌رود.
تبلیغات

سونی به تازگی از منظره‌یاب الکترونیکی اولد جدیدی رونمایی کرد که به احتمال زیاد می‌تواند گزینه‌ای اصلی برای استفاده در دوربین a7S III باشد. این منظره‌یاب جدید با رزولوشن ۵.۶ میلیون نقطه (دوربین عکاسی سونی a7R III از منظره‌یابی با رزولوشن ۳.۶۹ میلیون نقطه بهره می‌برد) برترین نمونه‌های موجود در جهان است. سونی در این خصوص اعلام کرده است که به لطف طراحی مجدد مدارها، این منظره‌یاب با همان میزان از توان مصرفی نمونه‌های پیشین خود با رزولوشن کمتر فعالیت می‌کند.

هم‌چنین نرخ بازیابی ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای تصویربرداری از سوژه‌های سریع می‌کند. سریع‌ترین منظره‌یاب پیشین سونی تنها توانایی نمایش با نرخ بازیابی ۱۲۰ فریم بر ثانیه را داشت.

افزایش رزولوشن تصویر در نمایشگر‌های کوچک مشکلاتی زیادی مانند کاهش کیفیت تصاویر و زاویه‌ی دید را به دلیل کاهش اندازه‌ی پیکسل‌ها به همراه دارد. با این حال منظره‌یاب جدید سونی به دلیل بهره‌گیری از ترانزیستور‌ها و الگوریتم پردازش بهینه‌شده‌ی جدید، با یافتن مشخصه‌های معیوب و ولتاژ نابرابر، به رفع آن‌ها حل این مشکلات می‌پردازد. مدار جبران‌کننده‌ی جدید سونی هم‌چنین کیفیت تصاویر را نیز ارتقا می‌دهد. پس از بهبود آرایش فیلتر رنگی، اکنون به صورت مستقیم روی سیلیکون‌های تعبیه شده و فاصله‌ی آن‌ها با لایه‌ی LED افزایش یافته است. بدین ترتیب مشکل کاهش زاویه‌ی دید با توجه به افزایش رزولوشن نیز مرتفع گردیده است.

منظره یاب الکترونیکی سونی

نمایشگر‌های OLED به دلیل کنتراست، گاموت رنگی و سرعت پاسخ‌گویی بسیار بالا به صورت گسترده در منظره‌یاب‌های الکترونیکی دوربین‌های عکاسی به کار گرفته می‌شوند. دستیابی سونی به رزولوشن در کنار سرعت بازیابی بالا اکنون می‌تواند تصاویر واقعی‌ و دقیق‌تر را برای کاربران در دوربین‌های رده بالا و گران قیمت به ارمغان بیاورد.

سونی امیدوار است میکرودیسپلی اولد جدید این شرکت علاوه بر دوربین‌های عکاسی، در سایر گجت‌ها در حوزه‌ی واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR نیز به کار گرفته شود.

منظره یاب الکترونیکی سونی

با این حال طبق اعلام سونی این منظره‌یاب از ماه نوامبر (آبان) آغاز خواهد شد و بدین ترتیب احتمالا تا آن زمان خبری از a7S III، پرچمدار جدید شرایط نوری تاریک نخواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات