گوگل حذف تبلت‌های اندرویدی از وب‌ سایتش را ناشی از وقوع باگ می‌داند

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی کاربران کنجکاو با رجوع به صفحه‌ی محصولات گوگل متوجه حذفِ قسمت تبلت‌های اندرویدی از این وب‌سایت شده‌اند؛ اما گوگل این اتفاق را به وقوع باگ ربط می‌دهد.
تبلیغات

به‌تازگی، کاربران متوجه شده‌اند که صفحه‌ی مربوط به تبلت‌های اندرویدی از وب‌سایت رسمی گوگل حذف شده است؛ از این‌رو بسیاری از کاربران به گمانه‌زنی‌های پیشین مبنی بر توقف تولید تبلت‌های اندرویدی و جایگزینی آن‌ها با دستگاه‌های کروم،‌ قوت بخشیدند. حال گوگل در واکنش به این اتفاق، حذف این دستگاه‌ها را ناشی از وقوع باگ ناگهانی در سیستم دانسته و اعلام کرده که آن‌ها قصد ندارند از ساخت این دستگاه‌ها کناره‌گیری کنند.

پس از به‌روزرسانی‌های اخیر و اضافه‌شدن قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و پشتیبانی از تبلت‌های لمسی بدون کیبورد، برخی رسانه‌ها از آینده‌ی مبهم تبلت‌های اندرویدی سخن به میان آوردند. به عقیده‌ی بسیاری از رسانه‌های حوزه‌ی فناوری، غول جستجوی اینترنتی با شناخت کاهش محبوبیت تبلت‌های اندرویدی در بازار، قصد دارد با استفاده از سیستم‌عامل کروم، جانی تازه به این دستگاه‌ها ببخشد.

در ماه مارس سال جاری، چندی از شرکای تجاری گوگل اقدام به عرضه‌ی تبلت‌های کروم خود کردند که با دارابودنِ صفحه‌ی لمسی، قادر به پشتیبانی از قلم هوشمند بودند. در آن زمان، بسیاری از کاربران این اقدام گوگل را پاسخ غول اینترنتی به آیپد‌های اپل دانستند که توانسته بود در حوزه‌ی آموزشی، به پیشرفت‌ قابل‌ملاحظه‌ای دست پیدا کند.

حال حذف ناگهانی دسته‌بندی تبلت‌ها از سایت رسمی اندروید، مزید بر علت شده است و جانی دوباره به این گمانه‌زنی‌ها بخشیده است؛ هر چند هم‌اکنون کاربران می‌توانند دوباره به این بخش دسترسی داشته باشند؛ اما چیزی که هنوز نامشخص است، تصمیم گوگل برای آینده‌ی این تبلت‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات