عملکرد دیدنی دویل سیکستی در مقابل AMG GT

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شاسی‌بلند جدید دویل سیکستی دارای ۳ دیفرانسیل و ۶ چرخ محرک است. این محصول پهن‌پیکر، در سرعت‌گیری و آزمون شتاب نیز، فراتر از انتظار عمل می‌کند.
تبلیغات

 دویل سیکستی  شاسی بلند بسیار خاصی است و طراحی آن شباهت زیادی به خودروهای نظامی دارد. پیکاپ‌های قدرتمند، همانند فورد هنسی ولوسی راپتور 6x6 و مرسدس بنز AMG G63 در کنار دویل سیکستی  جذابیت و ابهت چندانی ندارند. دویل سیکستی  با این که یک شاسی‌ بلند سنگین وزن و بزرگ است اما پیشرانه دیزلی آن قدرت بسیار زیادی دارد و همین مورد سبب شده تا یک رقابت درگ بین این خودرو و کوپه اسپرت مرسدس یعنی AMG GT برگزار شود.

AMG GT C

بهتر است در ابتدا به مشخصات دو خودرو نگاهی داشته باشیم. دویل سیکستی  در زیر کاپوت از یک پیشرانه V8 توربو دیزل به حجم ۶.۷۵ لیتر استفاده می‌کند که می‌تواند ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. جالب است بدانید که مدل حاضر در این رقابت، نمونه‌ی پایه‌ی این خودرو است. قوی‌ترین مدل دویل سیکستی می‌تواند ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

 Devel Sixty

در سمت دیگر مرسدس AMG حضور دارد. این خودرو نیازی به معرفی ندارد و همچنان از پیشرانه‌ی V8 مرسدس بنز به حجم ۴ لیتر استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه ۵۱۵ اسب بخار و گشتاور آن ۶۷۰ نیوتون متر است.

اگر ویدئو را تماشا کنید می‌بینید که مرسدس با وجود اینکه وزن کمتری دارد اما نمی‌تواند دویل سیکستی را شکست دهد. وزن دویل سیکستی  هنوز اعلام نشده است اما با توجه به اینکه تایر‌های این خودرو دارای سایز ۴۰ اینچی هستند نمی‌توان انتظار سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت داشت. این را هم باید بدانید که مدل  نهایی دویل سیکستی که به قیمت ۴۵۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد برای کاهش وزن از بدنه‌ی فیبر کربنی برخوردار خواهد بود. مرسدس بنز  ۱۳۲ هزار دلاری، در زمان ۳.۷ ثانیه‌ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ این در حالی است که دویل سیکستی  برای رسیدن به چنین سرعتی نیاز به ۵.۸ ثانیه زمان دارد، با این وجود اما  دویل سیکستی عملکرد خیره کننده‌ای از خود نشان می‌دهد. هرچند مقایسه‌ی یک سوپر اسپرت بنزینی با یک شاسی‌بلند شش چرخ دیزلی اساسا عادلانه نیست اما دیدن این رقابت درگ می‌تواند جذاب باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات