افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی؛ ارز ۴۲۰۰ تومانی به تولیدکنندگان تخصیص پیدا می‌کند

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی، برندهای خارجی سال گذشته در سه نوبت محصولات خود را گران کردند و از اوایل سال تاکنون نیز افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها را شاهد بوده‌ایم.
تبلیغات

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی اتحادیه‌ی تولیدکنندگان لوازم خانگی، در خصوص افزایش قیمت این لوازم اعلام کرد که برندهای خارجی سال گذشته سه بار محصولات خود را گران کردند و در ابتدای سال نیز قیمت را ۱۰ درصد افزایش دادند و اکنون با بالا رفتن قیمت دلار، ۱۰ درصد دیگر قیمت‌ها را افزایش داده‌اند؛ بنابر این وی معتقد است:

وقتی در حال مدیریت ارز کشور هستیم؛ دلیلی وجود ندارد که دلار را برای لوازم خانگی خارجی مصرف کنیم؛ آن‌هم وقتی که به لحاظ کیفیت در یک رده هستیم و ظرفیت‌های تولید داخل کاملا مهیا است.

به گفته‌ی سخنگوی اتحادیه‌ی تولیدکنندگان لوازم خانگی، صاحبان برندهای خارجی با دیدن مهیا بودن شرایط در کشور و افزایش قیمت سایر کالاها فضا را مناسب دیدند و دوباره قیمت‌های خود را افزایش دادند؛ در صورتی که آن‌ها پیش از این ۱۰ درصد کالای خود را گران کرده بودند. اما دلار تنها ۹ درصد گران شده است؛ درحالی‌که تولیدکنندگان داخلی سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشتند و امسال نیز در ابتدا هفت درصد و بعد از گران شدن دلار سه درصد اضافه کردند. در واقع امسال فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم و آن هم برای پوشش هزینه‌ها بوده و هیچ‌گونه سودی به جیب تولیدکنندگان نمی‌رود.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تأکید کرد:

افزایش هزینه‌ها به دلیل کاهش تولید و رکود در بازار است که یکی از علت‌های اصلی آن، واردات بی‌رویه لوازم خانگی خارجی است که باعث شده تولید کاهش و هزینه‌ها افزایش پیدا کند؛ بنابراین در شرایط حاضر درست نیست که ارز ما بابت کالای لوکس خارجی مصرف شود.

بر اساس گزارش غزنوی، ‌امروز تمام تولیدکنندگان داخلی توانستند ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و هیچ مشکلی برای دریافت آن وجود ندارد و این جوسازی‌هایی که برخی از رسانه‌ها مبنی بر عدم تخصیصی ارز ۴۲۰۰ تومانی به تولیدکنندگان منتشر کرده‌اند، کاملا کذب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات