لینکدین سرویس ترجمه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی مایکروسافت را برای فید خبری معرفی کرد

جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لینکدین سرویس ترجمه‌‌ See Translation، مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی مایکروسافت را معرفی کرد.
تبلیغات

لینکدین که زیر پرچم مایکروسافت قرار دارد، سرویس جدیدی برای ترجمه‌ی پویای پست‌های فید خبری لینکدین با کمک سرویس‌های شناختی مایکروسافت، توسعه داده است. این سرویس جدید ترجمه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی مایکروسافت توسعه یافته است.  

با توجه به این که بیش از نیمی از کاربران لینکدین در خارج ایالات متحده از این سرویس استفاده می‌کنند، نیاز به تسهیل ارتباطات بین کاربران امری ضروی است که مدیران لینکدین سعی کردند با معرفی سرویس جدید ترجمه، گامی در جهت تسهیل ارتباط کاربران بردارند. ترجمه‌ی پست‌ها می‌تواند به ارتباط بهتر و موثرتر کاربران در محیط کاربری لینکدین کمک کند. با وجودی که لینکدین به‌صورت گسترده‌ای از منابع و فناوری‌های خود در جهت توسعه‌ی سرویس ترجمه‌ی پویا به نام «See Translation» استفاده می‌کند، ولی مدیران لینکدین با سایر تیم‌های کاری مایکروسافت نیز وارد همکاری و تعامل شدند و  از برخی از تکنولوژی‌های آنها استفاده کردند. 

لینکدین

See Translation با استفاده از رابط کاربری Microsoft Azure Text Analytics می‌تواند بیش از ۱۲۰ زبان را تشخیص بدهد و علاوه بر این، از رابط کاربری Microsoft Translator Text نیز که یکی دیگر از سرویس‌های شناختی مایکروسافت است، استفاده می‌کند. Translator Text API امکان سفارشی کردن مدل‌های ترجمه برای یک حوزه‌ی خاص را همانند سرویسی که برای ترجمه‌ی فید خبری در تاریخ ۷ تیر معرفی شد، فراهم می‌کند. مدیران لینکدین معتقدند که سرویس See Translation مبتنی بر فریم‌ورک‌های متن باز مختلفی از جمله Kafka، Samza و Rest.li ایجاد شده است که برای تشخیص و تگ کردن محتوای زبان توسعه یافته است. تیم مهندسی لینکدین در پستی نحوه‌ی توسعه‌ی سرویس جدید را توضیح داده‌اند.

مدیران لینکدین در تاریخ ۲۸ ژوئن (‌۷ تیر) دسترسی جهانی به سرویس کدهای QR جدید لینکدین را معرفی کردند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌سرعت بتوانند با افراد مختلف از طریق کارت ویزیت یا شماره تلفن ارتباط برقرار کنند و آنها را پیدا کنند. کدهای QR لینکدین به صورت جهانی در پلتفرم اندروید و iOS‌ در دسترس است. 

مایکروسافت در سال ۲۰۱۶، لینکدین را خریداری کرد ولی اجازه داد این شرکت از بسیاری جهات، به صورت مستقل به کسب و کار خود ادامه دهد. مایکروسافت و لینکدین در ارائه‌ی برخی محصولات و خدمات به صورت مشترک با یکدیگر همکاری دارند ولی لینکدین از پایگاه داده‌ها و ابزارهای توسعه‌ی خودش برای ارتقا و توسعه‌ی محصولات و سرویس‌ها استفاده می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات