همکاری اپل، سامسونگ، آئودی و بی ام و در ساخت کلید دیجیتال خودرو

یک‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جمعی از شرکت‌های حوزه فناوری و ساخت خودرو با تشکیل یک ائتلاف، به‌ دنبال طراحی و تولید کلید دیجیتال برای خودروها هستند.
تبلیغات

بیش از ۷۰ شرکت شناخته‌شده و فعال در حوزه‌ی فناوری و صنایع مختلف شامل اپل، ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک، آئودی، جنرال موتورز، بی‌ام‌و، هیوندای، ان‌اکس‌پی، کوالکام و فولکس واگن در قالب «ائتلاف اتصال با خودرو» یا به‌اختصار CCC، به‌دنبال طراحی و تولید یک استاندارد برای کلید دیجیتال خودرو هستند.

کلید دیجیتال خودرو

این کلید دیجیتال با اعمالی چون قفل و استارت خودرو از راه دور به‌وسیله‌ی ارتباط با انواع گوشی هوشمند ساخته خواهد شد. اولین نسخه‌ی این کلید دیجیتال، روش توسعه‌ی عمومی را در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار می‌دهد تا با استفاده از ساختار مدیریت سرویس مطمئن (TSM)، ارتباط بین کلید دیجیتال و گوشی هوشمند برقرار شود. با استفاده از فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) و ارتباط مستقیم به قطعه‌ی ایمن در کلید، پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین کلید خودرو تولید خواهد شد.

کلید دیجیتال خودرو

خودروسازان با استفاده از یک سیستم مطمئن، بین کلید دیجیتال و گوشی هوشمند مجهز به فناوری NFC ارتباط ایجاد می‌کنند؛ درواقع با استفاده از NFC دسترسی گوشی هوشمند به خودرو فراهم می‌شود. با این تفاسیر، امکان باز کردن قفل مرکزی خودرو از فاصله‌ی دور، برای مثال از خانه به پارکینگ وجود ندارد؛ البته مزیت این روش در هنگام سرقت بیشتر مشخص می‌شود. سارق بدون دسترسی به گوشی هوشمند و نزدیک کردن آن به خودرو، ناکام خواهد ماند. نسخه‌ی دوم کلید دیجیتال که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ منتشر می‌شود، پروتکل اعتبار استاندارد بین خودرو و گوشی هوشمند را در بر خواهد داشت. با همکاری شرکت‌های خودروساز و فناوری جهان، در نسخه‌ی دوم کلید دیجیتال ائتلاف اتصال با خودرو هزینه‌های توسعه برای طراحی ابزارهای ارتباط‌دهنده بین خودرو و گوشی هوشمند کاهش پیدا می‌کند.

کلید دیجیتال خودرو

در حال حاضر تیم مهندسی شرکت آلمانی بی‌ام‌و کلید دیجیتال مخصوص به‌ خود را در برخی محصولات این برند ارائه می‌کند. کلید دیجیتال بی‌ام‌و در کنار اعمال استاندارد ریموت خودرو شامل قفل مرکزی به یک نمایشگر LCD با ابعاد ۲.۲ اینچ برای نمایش وضعیت فنی خودرو مجهز است. در این نمایشگر کوچک اطلاعاتی چون وضعیت مخزن سوخت یا مسافت باقی‌مانده برای حرکت در حالت تمام برقی نمایش داده می‌شود. با حرکت دست روی نمایشگر مانند گوشی هوشمند، اطلاعات دیگری شامل وضعیت باز یا قفل بودن درها و پنجره‌ها یا زمان باقی‌مانده تا سرویس دوره‌ای به‌ نمایش درمی‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات