با دستیار هوشمند M‌، ترجمه‌ی همزمان در مسنجر فیسبوک امکان پذیر می‌شود

یک‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با کمک دستیار هوشمند M‌ مبتنی بر هوش مصنوعی، به‌زودی امکان ترجمه‌ی همزمان در مسنجر فیسبوک برای کاربران فراهم خواهد شد.
تبلیغات

به‌زودی کاربران فیسبوک می‌توانند ترجمه‌ی پیام‌های دریافتی را به صورت خودکار در مسنجر فیس بوک دریافت کنند. این ویژگی جدید ابتدا در ایالات متحده و مکزیک در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و امکان ترجمه‌ی زبان انگلیسی به اسپانیایی و بالعکس را خواهد داشت.

دستیار هوشمند M مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است که اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان F8 معرفی شد. در این کنفرانس وعده داده شده بود که پیام رسان فیسبوک به قابلیت ترجمه با دستیار هوشمند M مجهز می‌شود. با کمک ویژگی جدید کاربران به‌راحتی می‌توانند با یک کلیک ساده، بسیار سریع و راحت ترجمه‌ی متن پیام‌های خود را دریافت کنند.

روش کار ترجمه‌ی خودکار در مسنجر فیسبوک، دقیقا مشابه ترجمه‌ی فعلی فیس بوک طراحی و ساخته شده است. روش کار بدین صورت است که وقتی یک کاربر انگلیسی زبان، پیامی را به زبان اسپانیایی دریافت می‌کند، مسنجر به‌صورت خودکار درخواستی برای ترجمه پیام به کاربر نشان می‌دهد و در صورت تایید کاربر، متن پیام به‌سرعت به زبان کاربر ترجمه می‌شود. امکان ترجمه از زبان اسپانیایی به انگلیسی هم وجود دارد. یعنی اگر کاربر اسپانیایی زبان باشد و پیامی به انگلیسی دریافت کند. مسنجر به‌صورت خودکار پیامی برای وی ارسال می‌کند تا در صورت تایید کاربر، متن پیام را برایش به اسپانیایی ترجمه کند.

همن‌طور که گفته شد ظرف چند روز آینده، کاربران ایالات متحده و مکزیک این ویژگی را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود به زودی این ویژگی برای کاربرانی که به سایر زبان‌ها صحبت می‌کنند، توسعه یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات