سامسونگ پتنت گوشی بدون حاشیه با نمایشگر دوم را ثبت کرد

جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به پتنت اخیر سامسونگ، احتمالا گلکسی‌های آینده طراحی بدون حاشیه و نمایشگری در پنل پشتی خود داشته باشند.
تبلیغات

سامسونگ تاکنون هیچ علاقه‌ای به استفاده از طراحی بدون حاشیه با بریدگی نمایشگر در محصولات نشان نداده است، در عوض غول کره‌ای دنیای فناوری، به سرمایه‌گذاری سنگین روی طرح Infinity Display خود ادامه می‌دهد و پتنت جدید این شرکت نیز نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها چه برنامه‌ای برای تکامل زبان طراحی محصولات خود دارند.

براساس طرح‌های اولیه‌ از پتنت اخیر سامسونگ، کره‌ای‌ها امیدوار هستند تا به‌تدریج حاشیه‌های کناری را به باریک‌ترین حالت ممکن برسانند و حاشیه‌های پایین را به‌طور کامل حذف کنند. در حقیقت انتظار می‌رود که سامسونگ در آینده تنها حاشیه‌ی بالا را حفظ کند و ضخامت این حاشیه‌ نیز به‌اندازه‌ای خواهد بود که مهندسان سامسونگ قادر به جا دادن اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی در آن باشند.

پتنت سامسونگ برای گوشی بدون حاشیه

شاید در این بین، نکته‌ی جالب توجه، مربوط به طراحی پنل پشتی باشد؛ ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا به‌جای طراحی شیشه‌ای فعلی با مجموعه‌ی افقی یا عمودی دوربین، بخشی از پنل پشتی را به یک نمایشگر دوم اختصاص دهد؛ از این رو، با توجه به طرح‌های اولیه، ظاهرا کره‌ای‌ها محل دوربین را به گوشه‌ی سمت چپ تغییر خواهند داد. در کنار این موارد، می‌توان یک پورت USB Type-C نیز مشاهده کرد که در لبه‌ی پایین، کنار اسپیکر قرار دارد، در حالی که کلید‌های پاور و کنترل حجم صدا نیز روی فریم قرار دارند.

پتنت سامسونگ برای گوشی بدون حاشیه

باتوجه به فُرم کلی دستگاه در طرح اولیه‌ی سامسونگ، احتمالا این پتنت به یکی از مدل‌های آینده‌ی گلکسی نوت تعلق داشته باشد. در هر صورت اگرچه در این مقطع، استفاده از نمایشگر دوم در پنل پشتی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد؛ اما طرح سامسونگ برای پنل جلو، برای یکی از گوشی‌های هوشمند آینده‌ی این شرکت، احتمالا گلکسی اس ۱۰، مناسب و امکان‌پذیر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات