هواوی احتمالا در حال آماده‌سازی کرین 1020، تراشه‌ای با دو برابر قدرت کرین 970 است

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش منابع چینی، هواوی برای مقابله با کوالکام در حال آمادگی برای عرضه‌ی تراشه‌ای تا دو برابر قدرتمندتر از کرین ۹۷۰ با نام کرین ۱۰۲۰ است.
تبلیغات

هواوی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود؛ اما نیازمند کاهش وابستگی سخت‌افزاری به خارج از شرکت است. این شرکت چینی با تولید داخلی، قیمت تمام‌شده‌ی دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد و می‌تواند با سلطه‌ی کوالکام در بازار موبایل نیز مقابله کند. اکنون، آخرین خبرها درباره‌ی سیستم روی تراشه‌ی بعدی کرین حاکی از آن هستند که هواوی درصدد تغییر وضعیت فعلی، نه با کرین ۹۷۰ بلکه با تراشه‌ی دیگری است.

هواوی با جدیدترین تراشه‌ی های‌سیلیکون ۹۷۰ موفق شد به تراشه‌های بالارده‌ی کوالکام نزدیک‌تر شود؛ اما این پردازنده همچنان از نظر عملکرد خام در سطحی یکسان با اسنپدراگون ۸۴۵ قرار نمی‌گیرد. به گفته‌ی منابع آگاه، تراشه‌ی کرین ۹۸۰ به لطف بهره‌گیری از لیتوگرافی پیشرفته‌ی ۷ نانومتری TSMC، سرانجام قادر به رقابت با پرچم‌دار کوالکام خواهد بود. این تراشه همچنین می‌تواند به یکی از نقاط قوت گوشی هواوی میت ۲۰ تبدیل شود.

شاید به‌ نظر برسد که طراحی و ساخت تراشه‌ای قدرتمند همچون کرین ۹۸۰ ، هدفی دست‌نیافتنی محسوب می‌شود؛ اما نه‌تنها این گونه نیست، بلکه بر اساس اعلام منابع داخلی، غول چینی در حال آمادگی برای معرفی تراشه‌ای به‌مراتب قدرتمندتر با نام کرین ۱۰۲۰ است که احتمالا عملکردی تا دو برابر سریع‌تر از کرین ۹۷۰ خواهد داشت. متأسفانه فعلا جزئیات چندانی درباره‌ی این محصول فاش نشده است؛ اما منابع ادعا می‌کنند که به‌محض راه‌اندازی نخستین شبکه‌ی نسل پنجم موبایل، هواوی برای تولید انبوه کرین ۱۰۲۰ آماده خواهد شد و این تراشه اندکی پس از آن راه خود را به دستگاه‌های ساخت این شرکت باز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات