ویدیو منتشرشده از macOS 10.14 از تغییرات ظاهری جدید حکایت می‌کند

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برطبق ویدیوی جدیدی که به‌تازگی از نسخه‌ی آتی مک‌او‌اس منتشر شده است، می‌توان تم تیره، اپلیکیشن اپل نیوز و ایکس‌کد ۱۰ را مشاهده کرد.
تبلیغات

توسعه‌دهنده‌ای با نام استیو تروتون اسمیت، ویدیو و تصاویر جدیدی از مک‌او‌اس ۱۰.۱۴ را در صفحه‌ی شخصی توییتر خود منتشر کرده است که جزئیات هیجان‌انگیزی از نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل دسکتاپ اپل را فاش می‌کند. بر طبق این تصاویر، نسخه‌ی ۱۰.۱۴ دارای تم تیره خواهد که این‌ بار، تمام اپلیکیشن‌های موجود را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد. همچنین با دقت به قسمت داک، می‌توان آیکون اپل نیوز را مشاهده کرد که گویا قرار است برای اولین‌بار به مک‌های اپل قدم بگذارد؛ علاوه بر این موارد، می‌توان نسخه‌ی بعدی ایکس‌کد را که برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ از آن استفاده می‌شود، مشاهده کرد.

اسمیت توضیح می‌دهد که به‌ لطف API جدید اپ‌استور مک، نسخه‌ی بعدی این فروشگاه‌ نرم‌افزاری شامل پیش‌نمایش ویدیویی اپلیکیشن‌ها خواهد بود؛ امری که اپ‌استور فعلی از آن پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود هنوز نمی‌توان درباره‌ی بازطراحی این بخش با صراحت اظهار نظر کرد؛ اما باتوجه به این مسئله که اکنون لوگوی اپ‌استور مک با نسخه‌ی آی‌او‌اس ۱۱ همخوانی دارد، انتظار می‌رود که شاهد سبک طراحی اپ‌استور آی‌او‌اس ۱۱ در این نسخه‌ی مک‌او‌اس باشیم.

مورد دیگر، به تم تیره مربوط می‌شود که بی‌شک درخواست بسیاری از کاربران است. اکنون سیستم‌عامل مک از گزینه‌ای مشابه بهره می‌برد که تنها رنگ داک و نوار منو را تغییر می‌دهد. حال در تصاویر جدید، به‌وضوح می‌توانید ببینید که حالت تیره چگونه راه خود را به دیگر اپلیکیشن‌ها از جمله ایکس‌کد ۱۰ باز کرده است؛ در این حالت جدید، توجه به جزئیات به‌ اندازه‌ای است که حتی آیکون سطل‌‌ زباله نیز رنگی تیره به خود می‌گیرد.

حال سؤال اینجا است که آیا اپل قصد اضافه‌ کردن این ویژگی را به نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل موبایل آی‌او‌اس خواهد داشت یا خیر؟

نکته‌ی دیگر در این تصاویر، وجود آیکون اپلیکیشن اپل نیوز در بخش داک است؛ بدین مفهوم که بالاخره کاربران سیستم‌عامل دسکتاپ اپل نیز خواهند توانست برای مطالعه‌ی آخرین رخدادها از این اپلیکیشن استفاده کنند.

هرچه به رویداد توسعه‌دهندگان اپل نزدیک می‌شویم، اخبار و شایعات بیشتری در مورد دستاوردهای نرم‌افزاری این شرکت منتشر می‌شود؛ اما تاکنون هیچگونه جزئیاتی از نام مک‌او‌اس ۱۰.۱۴ فاش نشده است.

WWDC 2018 قرار است روز دوشنبه هفته‌ی جاری برگزار شود و شما می‌توانید اخبار تکمیلی آن را از طریق زومیت دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات