آرم از پردازنده ویدئویی Mali-V76 با توانایی پخش ویدئوی 8K رونمایی کرد

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آرم امروز در کنار معرفی نسل تازه‌ی ریزتراشه‌ی خود به نام Cortex-A76، از پردازنده‌ی ویدئویی جدیدی نیز به نام Mali-V76 با توانایی رمزگشایی و پخش ویدئوی 8K رونمایی کرد.
تبلیغات

هرچند لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر آرم عمر باتری بالایی را ارائه می‌دهند؛ اما هنوز از نظر عملکرد در مقایسه با پردازنده‌های ساخت اینتل در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرند. با این حال، اگر آرم، این کمپانی بریتانیایی سازنده‌ی تراشه خوش‌شانس باشد، شاید بتواند با ریزتراشه‌های جدید خود همان محبوبیتی را که در بازار گوشی‌های هوشمند دارد، در بازار کامپیوترهای شخصی نیز به‌دست بیاورد. این شرکت در همین راستا امروز در کنار معرفی ریزتراشه‌ی جدید خود به نام Cortex-A76، از واحد پردازش گرافیکی Mali-G76 و واحد پردازش ویدئویی Mali-76 رونمایی کرد. این محصولات جدید با هدف قدرت‌بخشی به موج تازه‌ی کامپیوترها به نام کامپیوترهای شخصی همیشه متصل که ویندوز ۱۰ را روی آرم اجرا می‌کنند، طراحی شده‌اند.

پردازنده‌ی Cortex-A76 بر پایه‌ی فناوری DynamIQ آرم توسعه یافته است و در مقایسه با Cortex-A75 که در سال گذشته عرضه شد، می‌تواند تا ۳۵ درصد عملکرد بهتر و ۴۰ درصد بهینگی بیشتر در مصرف انرژی داشته باشد. این پردازنده همچنین قادر است تا ۴ برابر عملکرد محاسباتی بهتری در انجام وظایف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین از خود نشان دهد.

Arm Mali-V76

آرم در بخش گرافیکی به بهبودهای قابل توجه‌ای دست یافته است. این شرکت می‌گوید واحد پردازش گرافیکی جدیدش به نام Mali-G76 می‌تواند تا ۳۰ درصد بهبود در عملکرد و بهینگی مصرف انرژی داشته باشد. این واحد گرافیکی همچنین هنگام انجام وظایف یادگیری ماشین می‌تواند در مقایسه با Mali-72 تا ۲.۷ برابر عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

با این حال، خیره‌کننده‌ترین محصول آرم پردازنده ویدئویی جدید این شرکت به نام Mali-V76 با توانایی رمزگشایی و پخش فیلم‌های با وضوح تصویر فوق بالای 8K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه یا استریم محتوای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. با بهره‌گیری از این پردازنده‌ی ویدئو می‌توانید به انجام ۴ بازی با وضوح تصویر 4K یا ضبط یک کنفرانس ویدئویی بپردازید. علاوه‌بر این، با کاهش وضوح تصویر به 1080p قادر به استریم همزمان ۱۶ ویدئو خواهید بود.

Arm Mali-V76

اگر آرم بتواند در سال‌های پیش‌رو به سطحی از عملکرد که قابل مقایسه با آنچه اینتل و AMD ارائه می‌دهند، دست پیدا کند، می‌تواند قاعده‌ی بازی را در بازار کامپیوترهای ویندوزی و همچنین گوشی‌های هوشمند پرچمدار به نفع خود تغییر دهد. اتکای مایکروسافت به آرم در ساخت کامپیوترهای همیشه متصل تنها برگ برنده‌ی این شرکت سازنده‌ی تراشه محسوب نمی‌شود. بنا به گزارش‌ها اپل نیز در حال کار روی محصولی با اسم رمز «پروژه استار» است؛ دستگاهی که احتمالا یک مک‌بوک لمسی بر پایه‌ی آرم خواهد بود. در هر صورت عرضه‌ی دستگاهی که نیازمند دفعات شارژ کمتر و در عین حال عملکرد سریع‌تر در اجرای اپلیکیشن‌ها باشد، می‌تواند نظر مصرف‌کنندگان زیادی را به خود جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات