روحانی: تلاطم بازار دلیل اقتصادی ندارد

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس جمهور حسن روحانی شب گذشته در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد که تلاطم بازار، دلیل اقتصادی ندارد.
تبلیغات

باوجود نگرانی‌ها و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد، حسن روحانی معتقد است که امروز با شرایط جدیدی در کشور روبه‌رو هستیم.

رئیس جمهور دیشب اعلام کرد:

تولید خودرو، سکه و تأمین منابع ارزی کشور نسبت به پارسال حتی از رشد برخوردار بوده است. نوسانات و تلاطم‌هایی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم بیش از آنکه ریشه در واقعیت داشته باشد، ناشی از جنگ روانی است. رمز موفقیت ما مقاومت و ایستادگی است. اگر بترسیم و یا سست و خسته شویم و یا احساس شکست کنیم، پیروز نخواهیم شد. منکر وجود مشکلات نیستم؛ اما می‌خواهم به قدرت بزرگ رسانه‌ها اقرار و تأکید کنم و بگویم که اگر همه دست به دست هم بدهیم، پیروز خواهیم بود.

روحانی در رابطه با اظهار نظر مردم مبنی بر اینکه «پای صندوق رأی رفتیم و نتیجه‌ای ندیدیم»، گفت:

هم صندوق انتخابات سال ۹۲ و هم صندوق سال ۹۶ دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است که بر اساس آن، در سال ۹۶، ۴.۴ درصد رشد اقتصادی داشتیم. ما از رشد منفی در کشور به رشد مثبت اقتصادی رسیده‌ایم و چرا باید از صندوق رأی ناامید باشیم.

به گفته‌ی روحانی، در سال‌های قبل از دولت یازدهم اشتغال خالص حدود ۱۲ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

روحانی تأکید کرد:

با وجود مشکلی که در برجام پیش رو داریم و یکی از امضاء‌کنندگان از توافق خارج شده، اما خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای رفتار کرده که امروز همه کشورها به‌جز چند کشور که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است، آمریکا را محکوم کرده‌اند و ایران را مورد تجلیل قرار می‌دهند و این در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است که قریب به اتفاق کشورهای جهان کار ملت را تجلیل و اقدام بدخواهان را محکوم کنند.

بر اساس گزارش رئیس جمهور، در تولید گازوئیل به خودکفایی رسیده‌ایم و در تولید بنزین نیز با برنامه‌ریزی صحیح در مصرف، تا پایان سال به خودکفایی خواهیم رسید. امروز برخلاف سال‌های قبل‌، وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور مثبت شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات