اطلاعاتی تازه از آینده سرفیس و ایکس باکس فاش شد

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی یک منبع آگاه به اطلاعاتی در خصوص آینده‌ی دستگاه‌هایی نظیر سرفیس و ایکس‌باکس دست یافته است.
تبلیغات

مایکروسافت، امسال در جریان نمایشگاه E3 2018، یکی از بهترین کنفرانس‌ها را برگزار کرد و علاوه بر معرفی ده‌ها بازی جدید، اطلاعات تازه‌ای را نیز با کاربران در میان گذاشت. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس ‌باکس، در جریان همین کنفرانس اعلام کرد که مایکروسافت، در حال آماده شدن برای طراحی و ساخت کنسول‌های جدیدتر ایکس‌باکس است. کسی نمی‌دانست منظور فیل اسپنسر از این صحبت‌ها چیست و قرار است این کنسول‌های جدید چه زمانی عرضه شوند؛ اما حال یکی از منابع نزدیک به مایکروسافت، به اطلاعاتی محرمانه در خصوص ایکس‌باکس و سرفیس دست یافته است. باتوجه‌به این اطلاعات اکنون می‌توان حدس زد که کنسول‌های جدید ایکس‌باکس چه زمانی معرفی می‌شوند و آینده‌ی محصولات سرفیس به چه شکل خواهد بود.

برَد سَمز از وب‌سایت Thurrott،‌ می‌گوید که نسل بعدی کنسول بازی ایکس‌باکس با اسم رمز اسکارلِت (Scarlett) شناخته می‌شود و مایکروسافت در نظر دارد که آن را در سال ۲۰۲۰ معرفی کند. مایکروسافت سال گذشته‌ی میلادی ایکس ‌باکس وان ایکس را به بازار عرضه کرد و معرفی یک کنسول جدید با فاصله‌ی ۳ سال، به‌نظر جالب است. طبق این گزارش، مایکروسافت احتمالاً برای توسعه‌ی قابلیت backward compatibility (پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های پیشین ایکس‌باکس) به‌عنوان یکی از نقاط قوت کنسول‌های خود، همچنان به استفاده از فناوری APU شرکت AMD ادامه می‌دهد. اگر مایکروسافت این کار را انجام دهد، با معرفی اسکارلِت سخت‌افزارهای فعلی منسوخ نخواهند شد. مانند رابطه‌ی میان ایکس‌باکس وان ایکس با نسخه‌ی اورجینال ایکس‌باکس وان، اسکارلِت نیز صرفاً ویژگی‌های پیشرفته‌تر و جدیدی را به ارمغان می‌آورد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گرافیک قوی‌تر و فریم‌ریت بالاتر اشاره کرد.

ایکس باکس

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد، فیل اسپنسر گفت که مایکروسافت در حال آماده شدن برای طراحی و ساخت کنسول‌های جدیدتر است. وقتی اسپنسر به «کنسول‌ها» اشاره می‌کند، یعنی ما باید منتظر معرفی محصولات دیگری نیز باشیم. منابع وب‌سایت Thurrott می‌گویند که اسکارلِت، اسم رمز خانواده‌ای از کنسول‌ها است و به یک کنسول محدود نمی‌شود. این خبر بسیار جالب است؛ اما جالب‌تر اینکه مایکروسافت درحال‌حاضر روی یک سرویس ابری جدید کار می‌کند که می‌تواند گیم‌پلی کنسول را با همان کیفیت روی هر دستگاهی استریم کند. شرکت‌هایی مانند EA و یوبی‌سافت نیز روی سرویس‌های استریم ابری خود کار می‌کنند.

در اطلاعات فاش شده، جزئیاتی نیز در مورد دستگاه‌های سرفیس آمده است. این گزارش‌ها نیز مجدداً از سوی برَد سَمز از وب‌سایت Thurrott ارائه شده‌اند. منابع این شخص، تأیید کرده‌اند که مایکروسافت قرار است یک دستگاه سرفیس ارزان‌قیمت ۴۰۰ دلاری را نیز معرفی کند تا آیپدهای شرکت اپل را به چالش بکشد. این خبر را پیش‌تر نیز شنیده بودیم؛ اما صحت آن تأیید نشده بود. این دستگاه جدید با اسم رمز لیبرا (Libra) شناخته می‌شود و انتظار می‌رود که مایکروسافت آن را تا پیش از پایان سال جاری میلادی، معرفی کند. این دستگاه، دارای نمایشگری ۱۰ اینچی است و از درگاه شارژ سرفیس و USB-C‌ بهره می‌برد.

دستگاه دیگری که مایکروسافت آن را در سال جاری میلادی معرفی می‌کند، یک سرفیس با اسم رمز آندرومدا (Andromeda) است. اینتل، امسال در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ از یک رایانه با دو نمایشگر لمسی رونمایی کرد که گفته می‌شود آندرومدا نیز محصولی مشابه است؛ اما ممکن است که از نظر ظاهری تفاوت‌هایی داشته باشد. ایسوس نیز همانند اینتل، روی محصولی با دو نمایشگر کار می‌کند که با اسم رمز Precog شناخته می‌شود؛ اما طبق اطلاعات فاش شده، دستگاه آندرومدا کاملا نوآورانه است و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را در جیب لباس قرار داد. همواره شاهد بوده‌ایم که مایکروسافت وقتی سرفیس جدیدی را معرفی می‌کند، سایر شرکای سخت‌افزاری مانند دل و اچ‌پی، از آن الهام می‌گیرند و محصولات جدیدی را بر پایه‌ی آن عرضه می‌کنند. حال به‌نظر می‌رسد که این شرکا تصمیم گرفته‌اند محصول خود را پیش از عرضه‌ی آندرومدا، معرفی کنند.

دستگاه آندرومدا امسال معرفی می‌شود

نسل بعدی سرفیس پرو نیز با اسم رمز کارمِل (Carmel) شناخته می‌شود و مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی آن اعلام نکرده است. در اطلاعات فاش شده، اشاره‌ای به نسل جدید محصولاتی مانند سرفیس استودیو یا سرفیس لپ‌تاپ نشده است.

surface

کاربران امیدوار هستند که این دستگاه‌های جدید باعث منسوخ شدن دستگاه‌های فعلی نشوند؛ زیرا نسل فعلی این دستگاه‌ها بین رقبای خود، ممتازند و ویژگی‌های بی‌نظیری دارند که شاید همچنان منسوخ نشوند. دستگاه‌های جدیدی که معرفی می‌شوند، گویا صرفاً چند به‌روزرسانی سخت‌افزاری نسبت به نسل فعلی خود داشته باشند. مایکروسافت باید در نسل بعدی این محصولات از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل استفاده کند؛ زیرا محصولات فعلی این شرکت هم‌اکنون از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل بهره می‌برند و از این نظر، نسبت به سایرین عقب هستند. در مورد آندرومدا نیز گویا شاهد یک محصول کاملا جدید و نوآورانه خواهیم بود که شرکت‌های بسیاری از آن الهام خواهند گرفت.

آن‌چه که مهم است، گسترده شدن طیف محصولات مایکروسافت است. مایکروسافت روزگاری فقط شرکت نرم‌افزاری بود؛ اما چند سالی است که به یکی از شرکت‌های سخت‌افزاری معروف تبدیل شده است. به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها سال‌های پرمشغله‌ای را در پیش داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات