کوالکام پردازنده‌های اسنپدراگون 429 و 439 را برای اندروید گو عرضه می‌کند

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد به‌زودی دو تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۴۲۹ و ۴۳۹ را با هدف به‌کارگیری در دستگاه‌های مجهز به اندروید گو عرضه کند.
تبلیغات

بر اساس توییت جدیدی از رولاند کوانت،‌ کوالکام در حال آماده شدن برای عرضه‌ی دو تراشه جدید به نام‌های اسنپدراگون 429 و 439 است که برای اندروید گو مهندسی و طراحی شده‌اند. برای اطلاع آن دسته از افرادی که نمی‌دانند؛ اندروید گو نام نسخه‌ای رسمی از اندروید ۸.۱ (اوریو) است که برای دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه طراحی شده است. اندروید گو که در دسامبر ۲۰۱۷ معرفی شد، به‌عنوان شاخه‌ای مستقیم از اندروید اوریو ساخته شد تا جدیدترین تجربه‌ی اندروید را بدون کم‌ترین تغییری در اختیار دستگاه‌هایی که از مشخصات فنی پایین بهره می‌برند، قرار دهد. هنوز درباره‌ی مشخصات این تراشه‌های جدید ساخت کوالکام جزئیات زیادی در دست نیست و حتی خبر مربوط به این تراشه‌های جدید می‌تواند صحیح نباشد. همچنین احتمال دارد که این تراشه‌ها محدود به دستگاه‌های مجهز به اندروید گو نباشند؛ اما شاید در محدوده‌ی قیمتی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه در اختیار سازندگان اندروید قرار بگیرند.

با این حال، در مورد یکی از این تراشه‌ها گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است. بر همین اساس، اسنپدراگون ۴۳۹ بر پایه‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام (MSM8953) طراحی شده است؛ بدین مفهوم که این تراشه پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مبتنی بر Cortex-A53 و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری خواهد بود. اسنپدراگون ۶۲۵ با حداکثر فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز، پردازنده‌ای رایج بین دستگاه‌های میان‌رده به‌حساب می‌آید. اما اسنپدراگون ۴۳۹ به احتمال فراوان قدری ضعیف‌تر از آن خواهد بود. با این حال، به‌کارگیری چنین پردازنده‌ای در دستگاه‌هایی که از حداقل مشخصات برخوردارند، خبر خوبی محسوب می‌شود. اندروید گو با هدف اجرا روی دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم بین ۵۱۲ مگابایت تا یک گیگابایت طراحی شده است. در نتیجه، اگر این تراشه‌ی جدید برند اسنپدراگون برپایه‌ی مشخصات یادشده توسعه یافته باشد، می‌تواند در مقایسه با دیگر سخت‌افزارهای قابل استفاده در یک دستگاه مجهز به اندروید گو در جایگاه بالاتری قرار گیرد. البته نمی‌توان با قاطعیت در مورد شباهت اسنپدراگون ۴۳۹ و ۶۲۵ صحبت کرد. بنابراین شاید بهتر است که تا زمان انتشار جزئیات رسمی از سوی کوالکام به انتظار بنشینیم. در همین حال، درباره‌ی اسنپدراگون ۴۲۹ هیچ اطلاعاتی در دست نیست و مشخصات آن فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات