تعیین خط فرمول یک کانادا ۲۰۱۸؛ پول پوزیشن برای فتل

یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دور تعیین خط جایزه بزرگ کانادا با پیشتازی فتل انجام شد. والتری بوتاس، مکس ورشتاپن و همیلتون در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفتند.
تبلیغات

سباستین فتل راننده تیم فراری در دور تعیین خط گرندپری فرمول یک کانادا، توانست با ثبت زمان یک دقیقه و ۱۰.۷۷۶ ثانیه (در اولین تلاش) به خط پایان برسد و بهترین موقعیت را در مسابقه امروز کسب کند. سپس فتل در دومین دور با استفاده از تایرهای هایپرسافت پیرلی توانست زمان خود را ۰.۰۱۲ ثانیه (رکورد نهایی یک دقیقه و ۱۰.۷۶۴ ثانیه) بهبود ببخشد تا از قرار گرفتن در پول پوزیشن اطمینان خاطر بیش‌تری کسب کند.

Formula 1 Canadian GP / گرندپری فرمول یک کانادا 2018

والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز، دومین راننده پرسرعت در دور تعیین خط فرمول یک کانادا بود؛ اما نتوانست در تلاش دوم خود رکوردش را بهبود ببخشد؛ در نتیجه بوتاس توانست با یک دقیقه و ۱۰.۸۵۷ ثانیه در جایگاه دوم قرار بگیرد که دلیل آن، از دست دادن زمان در بخش‌های اول و دوم پیست عنوان شده است. 

Formula 1 Canadian GP / گرندپری فرمول یک کانادا 2018

مکس ورشتاپن راننده تیم ردبول، با پیشی گرفتن از لوئیس همیلتون توانست در جایگاه سوم قرار گیرد تا قهرمان سال گذشته فرمول یک به جایگاه چهارم در مسابقه امروز بسنده کند. ورشتاپن توانست در زمان یک دقیقه و ۱۰.۹۳۷ ثانیه به خط پایان برسد و لوئیس همیلتون با دو دهم ثانیه اختلاف نسبت به فتل و ثبت زمان یک دقیقه و ۱۰.۹۹۶ ثانیه مقام چهارم را از آن خود کرد. این سومین باری است که ورشتاپن در فصل جاری جزو سه نفر اول در دور تعیین خط قرار می‌گیرد.

Formula 1 Canadian GP / گرندپری فرمول یک کانادا 2018

کیمی رایکونن از تیم فراری در اولین تلاش Q3 در جایگاه سوم (با زمان یک دقیقه و ۱۱.۰۹۵ ثانیه) قرار داشت؛ اما در دور دوم به‌دلیل استفاده از لاستیک‌های هایپرسافت و خارج شدن از پیست مسابقه، مجبور به قطع رقابت شد و به رتبه پنجمی رضایت داد. دنیل ریکیاردو از تیم ردبول که تنها دو صدم ثانیه با رایکونن فاصله داشت، با یک دقیقه و ۱۱.۱۱۶ ثانیه به جایگاهی بهتر از ششمی دست نیافت. 

Formula 1 Canadian GP / گرندپری فرمول یک کانادا 2018

رانندگان تیم فراری و مرسدس بنز از ست لاستیک اُلتراسافت بهره می‌بردند که این استراتژی فراری باتوجه‌به عملکردش تعجب‌برانگیز است. رانندگان تیم ردبول نیز که با لاستیک‌های هایپرسافت به پیست مسابقه آمدند، عملکردی نه‌چندان رقابتی با رانندگان تیم مرسدس بنز و فراری داشتند.

Formula 1 Canadian GP / گرندپری فرمول یک کانادا 2018

نیکو هالکنبرگ از تیم رنو، استبان اٌکن از تیم فورس ایندیا، کارلوس ساینز از تیم رنو و سرجیو پرز از فورس ایندیا در جایگاه هفتم تا دهم و کوین مگنوسن راننده تیم هاس، برندون هارتلی از تیم تورو روسو، چارلز لکلرک از تیم سائوبر، فرناندو آلونسو و استوفل وندورن از تیم مک‌لارن در جایگاه یازدهم تا پانزدهم (Q2) قرار گرفتند. نکته جالبی که در این رقابت به چشم می‌خورد، ناراحتی رانندگان تیم مک‌لارن از عملکرد ضعیف خود در پیچ‌های تند بخش نهایی پیست است. 

پیر گسلی، لانس استرول، سرگئی سیروتکین و مارکوس اریکسون در رده‌های شانزدهم تا نوزدهم قرار گرفتند. این در حالی است که رومن گروژان راننده تیم هاس، به‌دلیل ایجاد عیب در پیشرانه خودرویش در ابتدای مسابقه نتوانست به رقابت بپردازد و به همین دلیل در جایگاه بیستم قرار گرفت تا مسابقه امروز را از خط آخر آغاز کند. 

مسابقه اصلی گرندپری فرمول یک کانادا امروز از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در پیست ژیل ویلنووا آغاز خواهد شد. 

دور تعیین خط فرمول یک کانادا

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات