TSMC تولید تراشه‌ ۷ نانومتری را افزایش می‌دهد

یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت TSMC قصد دارد به‌منظور رفع نیاز مشتریان، تولید تراشه‌های ۷ نانومتری را افزایش دهد.
تبلیغات

شرکت TSMC، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت نیمه‌هادی در جهان به‌ شمار می‌رود. این شرکت تایوانی از مشتریان بزرگ و مشهوری برخوردار است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کوالکام، انویدیا، مدیاتک و اپل اشاره کرد. این شرکت قصد دارد به‌منظور حفظ بازار و رفع نیاز شرکت‌های تولیدکننده موبایل، تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را افزایش دهد.

به‌ نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌های مطرح، درصدد استفاده از تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۷ نانومتری به‌جای نمونه‌های ۱۰ نانومتری در محصولات خود هستند. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر های‌سیلیکون هواوی، مدیاتک، کوالکام، زایلیکس و انویدیا تولید محصولات آتی خود را بر پایه تراشه‌های ۷ نانومتری تأیید کرده‌اند.

تراشه 7 نانومتری

همان‌طور که اشاره شد، TSMC تولید تراشه‌های N7 یا ۷ نانومتری را در نیمه دوم امسال افزایش خواهد داد. این شرکت در نظر دارد این افزایش تولید، ۲۰ درصد درآمد حاصل از فروش در سه‌ماهه‌ی چهارم و ۱۰ درصد از درآمد کل سال‌ جاری را افزایش دهد. علاوه‌ بر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌ هوشمند، تولیدکنندگان دیگری نیز به استفاده از این تراشه‌ها ترغیب شده‌اند.

در آینده نزدیک محصولات دیگری همچون پردازنده‌های موجود در سرورها، پردازنده‌های شبکه، کنسول‌های بازی، سخت افزار مورد نیاز برای استخراج ارزهای مجازی، تراشه‌های خودرو و هوش مصنوعی همگی به تراشه‌ی ۷ نانومتری مجهز و از مزایای این فناوری پیشرفته بهره‌مند خواهند شد.

البته تولید تراشه‌های مبتنی‌ بر لیتوگرافی ۱۰ و حتی ۱۲ نانومتری ادامه پیدا خواهد کرد و هنوز برخی شرکت‌ها از این نوع تراشه‌ها در محصولات خود استفاده می‌کنند. آمار تولید این تراشه‌ها در حال حاضر رقمی معادل ۱۹ درصد است و انتظار می‌رود تا پایان سال‌ جاری این میزان به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یابد.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات