حسگر اثر انگشت می 8 اکسپلورر ادیشن محصول شرکت سینپتیکس است

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام سینپتیکس، شیائومی در جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول خود، می ۸ اکسپلورر ادیشن، از حسگر اثرانگشت سینپتیکس استفاده کرده است.
تبلیغات

طبق اعلام شرکت سینپتیکس، حسگر اثر انگشت به کار رفته در گوشی می ۸ اکسپلورر ادیشن محصول این شرکت آمریکایی است. تراشه‌ی FS9500 Clear ID که اواخر سال گذشته توسط سینپتیکس معرفی شد پیش از این در گوشی‌های ویوو X20 Plus UD و X21 UD نیز به کار رفته بود.

از ملزومات به‌کارگیری تراشه‌ی مذکور استفاده از پنل OLED است. به همین جهت، می ۸ اکسپلورر ادیشن نیز به نمایشگر امولد سامسونگ مجهز شده است. سینپتیکس مدعی است اگر این تراشه به درستی به کار گرفته شود، حتی از تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی نیز امنیت بالاتری خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های حسگر اثر انگشت سینپتیکس سازگاری آن با پلتفرم اختصاصی سنتری‌پوینت (SentryPoint) است؛ پلتفرمی که دارای ویژگی‌های پیشرفته از جمله امکان به‌روزرسانی OTA برای ارتقاء سطح امنیت است. سینپتیکس در حال حاضر بزرگترین عرضه‌کننده‌ی حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌ای است و تنها رقیب آن شرکت گودیکس است که حسگر آن با قابلیت مشابه در گوشی هواوی میت RS پورش دیزاین که اوایل سال جاری معرفی شد، به کار رفته است.

Xiaomi Mi 8 Explore

البته کوالکام نیز قرار است به‌زودی پا به عرصه‌ی این رقابت بگذارد. بر اساس گزارش‌ها، حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای کوالکام که قرار است اوایل سال آینده آماده‌ی عرضه شود، برای اولین بار در پرچمداران آینده‌ی شرکت سامسونگ یعنی گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس به کارگیری خواهد شد؛ اما در حال حاضر می ۸ اکسپلورر ادیشن جدیدترین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است؛ قابلیتی که احتمالا به ویژگی مشترک پرچمداران آینده بدل خواهد شد؛ مخصوصا اگر شرکت‌های سازنده‌ی این نوع حسگرها موفق شوند دقت عمل آن‌ها را افزایش داده و بهبود ببخشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات