گوگل ۶ صدای جدید، شامل صدای جان لجند را به گوگل اسیستنت اضافه می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
ساندار پیچای امروز اعلام کرد که گوگل ۶ صدای جدید از جمله، صدای جان لجند، هنرمند مشهور را به گوگل اسیستنت اضافه می‌کند.
تبلیغات

گوگل با هدف هم‌گام کردن گوگل اسیستنت با به‌روزرسانی‌های اخیر الکسا و سیری، امروز در رویداد Google I/O 2018‌ اعلام کرد که ۶ صدای جدید را به دستیار دیجیتالی محبوب خود اضافه خواهد کرد. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل امروز اعلام کرد که شرکت متبوع او ‌در حال کار روی صدا‌های طبیعی‌تری برای دستیار هوشمند خود است؛ صداهایی که هم‌اکنون «به نوع مکالمه‌ی انسان بسیار نزدیک هستند». پیچای گفت که بهبودهای به‌وجود آمده شامل مکث‌های طبیعی‌تر و سایر تغییرات کوچکی هستند که «مکالمه‌ی طبیعی‌تری را با گوگل اسیستنت ممکن می‌کنند».

نسخه‌ی جدید گوگل اسیستنت که هم‌اکنون صداهای مؤنث و مذکری را در بر دارد برای مبنای فناوری یادگیری ماشینی موسوم به Wavenet توسعه داده شده است؛ توسعه‌ی این فناوری طبق اعلام گوگل از حدود ۱۸ ماه پیش آغاز شده است. مهندسان گوگل در حال کار روی نسخه‌ی سفارشی‌شده‌ای از این فناوری هوش مصنوعی با گویش‌های متنوعی از سراسر دنیا هستند.

گوگل قصد دارد تا برای شخصیت‌بخشیدن به دستیار خود، اشخاص مشهوری را به مجموعه‌ی صداهای آن اضافه کند و این پروسه با اضافه‌شدن صدای جان لجند، هنرمند مشهور آغاز می‌شود. طبق اعلام پیچای، صدای لجند امسال به گوگل اسیستنت اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات