سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری تویوتا برای راو 4

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با رونمایی نسل جدید راو 4، مدیران ارشد تویوتا از سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری در خط تولید این مدل ،واقع در کانادا خبر دادند.
تبلیغات

حدود ۴۰ روز پیش بود که نسل پنجم کراس‌اور پرطرفدار تویوتا راو 4 با ظاهر و پلتفرم جدید TNGA در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ رونمایی شد. به‌نظر می‌رسد که مقامات این برند ژاپنی سهم ویژه‌ای روی این کراس‌اور باز کرده‌اند. بر اساس اخبار منتشر شده، یک میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری در خط تولید کانادا انجام خواهد شد.

Toyota RAV4
Toyota RAV4 2019
Toyota RAV4 2019
Toyota RAV4 2019
Toyota RAV4 2019

خبرگزاری اتوموتیو نیوز، سرمایه‌گذاری ۱۱. میلیارد دلاری تویوتا در دو کارخانه‌ای واقع در کشور کانادا این برند که تمرکز اصلی آن‌ها تولید و مونتاژ نسل جدید راو 4 است را تأیید کرد. حدود ۲۵۷ میلیون دلار کل این مبلغ توسط دولت کانادا شامل سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری مقامات استان انتاریو کانادا به‌منظور ایجاد ۴۵۰ شغل جدید در منطقه انجام شده است. بیشتر این مبلغ هنگفت متوجه تولید و ساخت مدل هیبرید نسل جدید تویوتا راو 4 است، چرا که برای اولین، خط تولید این مدل که پیش از این در ژاپن فعال بود به انتاریو کانادا انتقال می‌یابد. البته باید ذکر شود که خط تولید تویوتا در انتاریو، از سال ۲۰۰۸ مشغول تولید و مونتاژ مدل بنزینی راو 4 بوده است. علاوه بر خرج این سرمایه‌گذاری به‌منظور تولید مدل هیبرید راو4، تجهیزات اتوماسیون این کارخانه به‌خصوص در بخش‌های رنگ و پلاستیک نیز به‌روز خواهد شد.

Toyota RAV4 2019

اصلاً بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک مدل تمام برقی راو 4 که پیش از این در سال ۲۰۱۵ با نام RAV EV توقف تولید شد، احیا شود. نسل جدید راو 4 از همان پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری نسل چهارم با قدرت ۱۷۶ اسب بخار استفاده می‌کند و در اوایل زمستان سال جاری با مدل بنزینی به بازارجهانی عرضه خواهد شد. بر اساس گفته‌های مدیران ارشد تویوتا، مدل هیبرید راو 4 جدید پس از زمستان و در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود. هنوز قیمت رسمی راو 4 جدید اعلام نشده اما نسل فعلی این کراس‌اور ژاپنی با قیمت پایه‌ی نزدیک به ۲۵ هزار دلار در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات