مایکروسافت ابزارهای جدید هوش مصنوعی آژور را برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در رویداد توسعه‌دهندگان بیلد ۲۰۱۸، مایکروسافت از جدیدترین ابزارهای آژور که بر مبنای هوش مصنوعی توسعه داده شده‌اند، برای توسعه‌دهندگان رونمایی به عمل آورد.
تبلیغات

هوش مصنوعی و محاسبه در لبه (Edge Computing) محورهای اصلی در نطق اصلی کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ بودند. محاسبه در لبه روشی برای بهینه‌سازی محسبات ابری است. در این روش سعی می‌شود تا انجام عملیات پردازشی در لبه‌ی شبکه‌ی ارتباطی و نزدیک به منبع تولید داده باشد. نتیجه‌ی چنین عملکردی کاهش بار انتقال داده‌ها در شبکه است. حال به دنبال همین موضوع، مایکروسافت از ابزارهای جدید پلتفرم آژور رونمایی کرد که استفاده از هوش مصنوعی را برای توسعه‌دهندگان ساده‌تر از گذشته می‌کند؛ سرویس‌های شناختی تا معماری جدید برای پیاده‌سازی شبکه‌ی یادگیری عصبی، همگی جزو ابزارهایی پرتعدادی هستند که ردموندی در کنفرانس توسعه‌دهندگانِ امسال معرفی کردند.

یکی از بزرگترین اتفاقات مربوط به «Azure IoT Edge Runtime» می‌شود که اکنون به صورت متن‌باز در دسترس توسعه دهندگان قرار داده شده است؛ از این رو، توسعه‌دهندگان راهی هموارتر برای ساخت و سفارشی‌سازی اپلیکیشن‌های خود برای دستگاه‌های لبه‌ی رایانشی در پیش خواهند داشت. علاوه بر این، سرویس بینایی شناختی سفارشی‌سازی شده اکنون می‌تواند روی دستگاه‌های اینترنت اشیاء که بر مبنای پلتفرم آژور توسعه‌ داده‌ شده‌اند، اجرا شود؛ این سرویس به عنوان نمونه، به پهباد‌ها این اجازه را می‌دهد تا اطلاعات بصری را تحلیل کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهند؛ بدونِ اینکه نیازی به اتصال فضای ابری باشد.

علاوه بر موارد فوق، سرویس جدیدی تحت نام شناخت گفتاری اکنون در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و افراد می‌توانند با بهره‌گیری از آن، قابلیت‌هایی نظیر تشخیص گفتار، تبدیل متن به گفتار، ترجمه و بسیاری دیگر را به اپلیکیشن‌هایشان اضافه کنند؛ همچنین کیت توسعه‌ی جدیدی برای این منظور در نظر گرفته شده که امکان دسترسی به پروسه‌ی پردازش صوتِ چندکاناله را برای توسعه دهندگان فراهم می‌آورد. توسط این کیت می‌توان عملیاتی چون تشخیص گفتار، شناسایی اصوات دور و حذف نویز را دقیق‌تر انجام داد.

در آخر به پروژه‌ی برِین‌ویو می‌رسیم که پلتفرمی برای افزایش سرعت یادگیری عمیق است و به منظور پردازش بلادرنگ از طریق هوش مصنوعی تدارک دیده شده است. انتشار پلتفرم بلاکچین آژور و به‌روزرسانی فریمورک بات‌ها، از دیگر موارد مهمِ این کنفرانس به شمار می‌روند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات