مایکروسافت ابزار Project Ink را برای شناسایی دست خط برای توسعه دهندگان معرفی کرد

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت با رونمایی از ابزار Project Ink Analysis امکان استفاده از قابلیت شناسایی دست خط مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد تا در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.
تبلیغات

مایکروسافت در نطق اصلی کنفرانس بیلد ۲۰۱۸، ابزار جدیدی را برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد. Project Ink Analysis نام ابزار جدید مایکروسافت است که در زیر مجموعه‌ی برند Cognitive Service که مبتنی بر هوش مصنوعی است، قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان با استفاده از این قابلیت می‌توانند امکان شناسایی دست خط و سایر اشکالی را که کاربران ترسیم می‌کنند، به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. مایکروسافت اعلام کرده که این ابزار برای ویندوز و سایر پلتفرم‌ها در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. 

مایکروسافت همچنین قابلیت شناسایی دست خط را در ویندوز ۱۰ به عنوان بخشی از قابلیت‌های Windows Ink نیز پشتیبانی می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هرچند این رابط برنامه‌نویسی می‌تواند دست خط را تشخیص دهد، اما عملکرد آن آنطور که انتظار می‌رود، بصورت آنی نیست. 

در هر صورت مایکروسافت این سرویس را در قالب یک ابزار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا از آن در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت در ازای استفاده‌ی این ابزار چه تعرفه‌ای را برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است. 

در کنار ابزار Project Ink، مایکروسافت سرویس دیگری را نیز رونمایی کرده که امکان تبدیل گفتار به متن، متن به گفتار، مدل‌های شخصی سازی شده‌ی صدا و همچنین سرویس‌های ترجمه را در قالب یک API در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات