زد تی ای درخواست رفع تحریم را به وزارت بازرگانی آمریکا ارائه کرد

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زد‌تی‌ای درخواست خود برای رفع تحریم هفت ساله‌ی این شرکت از سوی آمریکا را به وزارت بازرگانی این کشور ارائه کرد.
تبلیغات

اسناد ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار شنژن نشان می‌دهند که ZTE درخواست خود برای رفع تحریم هفت ساله‌ی اعمال شده از سوی ایالات متحده‌ی آمریکا را به وزارت بازرگانی این کشور ارائه کرده است. دولت آمریکا، تحریم زد‌تی‌ای را به اتهام همکاری با ایران و عقد قراردادهای میلیون دلاری به جریان انداخت و در نهایت هفته‌ی گذشته یک ممنوعیت هفت ساله را برای شرکت‌های آمریکایی در نظر گرفت که به موجب آن، هیچ یک از شرکت‌های آمریکایی در طول هفت سال آینده قادر به فروش سرویس یا سخت‌افزار از قبیل تراشه به زد‌تی‌ای نخواهند بود.

اسناد متعلق به زد‌تی‌ای اطلاعاتی را در رابطه با اینکه چینی‌ها چه زمانی درخواست خود را برای تعلیق تحریم‌ها ارائه کرده‌اند، به دست نمی‌دهند. همچنین مشخص نیست که آیا زد‌تی‌ای به خواسته‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده‌ی آمریکا تن داده یا خیر.

تحریم‌ هفت ساله‌ی اخیر تهدید بزرگی برای کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند زد‌تی‌ای است؛ چرا که به موجب این تحریم‌ها، چینی‌ها قادر نیستند تا از تراشه‌های آمریکایی استفاده کنند؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که مدیاتک، به عنوان یک کمپانی تایوانی موفق شده است تا موافقت دولت این کشور را برای صادرات به زد‌تی‌ای جلب کند.

پس از اعلام تحریم هفت ساله علیه زد‌تی‌ای، مقامات دو کشور که در حال مذاکره در مورد قوانین تجارت و مناقشات تجاری فی‌مابین هستند، از آمریکایی‌ها خواستند تا دادخواست زد‌تی‌ای را بررسی کنند. هرچند آمریکایی‌ها تصمیم مربوط به تحریم زد‌تی‌ای را با مناقشات اخیر تجاری بین دو کمپانی بی‌ارتباط می‌دانند؛ اما چینی‌ها نظری کامل بالعکس دارند.

باید دید که سرنوشت نزاع تجاری بین دو کشور چین و آمریکا که رفته‌رفته ابعاد جدیدی پیدا می‌کند، چه سرنوشتی خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات