مدیاتک جواز صادرات به زد تی ای را از دولت تایوان دریافت کرد

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تحریم شدن زد تی ای از سوی دولت آمریکا به مدت هفت سال، حال مدیاتک مجوز مورد نیاز از سوی دولت تایوان را برای صادرات محصول به این شرکت دریافت کرده است.
تبلیغات

مدیاتک، شرکت تایوانی تولیدکننده‌ی تراشه‌، مجوز‌های لازم برای صادرات محصولات خود به زدتی‌ای چین را از سوی دولت این کشور دریافت کرد. ایالات متحده‌ی آمریکا هفته‌ی گذشته با صدور حکمی، زد‌تی‌ای را به مدت هفت سال تحریم کرد؛ به‌طوری که شرکت‌های آمریکایی در طول هفت سال آینده اجازه‌ی صادرات هیچ‌گونه کالایی را به این شرکت چینی ندارند. دولت آمریکا زیر پاگذاشتن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران توسط ZTE را عامل اصلی تحریم شدن آن عنوان می‌کنند. پس از آنکه دولت آمریکا قانون جدید تحریمی خود علیه زدتی‌ای را اعلام کرد، دولت تایوان نیز شرکت‌های این کشور را مجاب کرد تا در صورت درخواست برای صدور کالا به زدتی‌ای، حتما مجوزهای دولتی را دریافت کنند.

با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه زدتی‌ای، شرکت‌های آمریکایی قادر نخواهند بود تا هفت سال آینده مراودات مالی با آن داشته باشند، از این‌ رو مدیاتک تنها شرکت تایوانی نیست که می‌تواند با زدتی‌ای همکاری کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از مدیران اداره‌ی تجارت خارجی تایوان، در کنار مدیاتک، شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که درخواست صادرات محصول به زد‌تی‌ای را ارائه کرده‌اند.

البته موضوع تحریم ZTE از سوی آمریکا سابقه‌ای بیش از دو سال دارد و بارها اجرای این تحریم به تعویق افتاده است. براساس تحریم‌های دولت آمریکا هیچ یک از شرکت‌های آمریکایی اجازه ندارند تا سرویس‌، خدمات یا محصولاتی را در اختیار زد تی ای قرار دهند؛ به‌طوری که علاوه بر کوالکام،  مایکروسافت نیز قادر نیست تا برای مثال ویندوز را در اختیار این شرکت چینی قرار دهد.

زدتی‌ای در قبال تحریم‌های دولت آمریکا سکوت نکرده و اعلام کرده است که علیه این حکم اقداماتی را در پیش گرفته و با این تحریم‌ها مقابله خواهد کرد. همچنین دولت چین نیز در نظر دارد تا برای مقابله با مشکلات احتمالی آینده، صنعت نیمه‌هادی‌های خود را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات