حادثه برای خودروی خودران گوگل در آریزونا

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینی‌ون خودران ویمو که با همکاری گوگل  مراحل آزمایش را می‌گذراند، در ایالت آریزونا با خودروی دیگری تصادف کرد. طبق اظهارات اولیه به نظر می‌رسد که خودروی خودران ویمو، مقصر حادثه نیست.
تبلیغات

 یک دستگاه خودروی خودران ویمو (Waymo) روز جمعه در منطقه چاندلر آریزونا با خودروی دیگری تصادف کرد و باعث آسیب‌های غیر جرحی شد. خودروی خودران گوگل که پس از تاسیس برند جدید، با نام مینی‌ون خودران ویمو شناخته می‌شود، در این حادثه مقصر نبود و آن‌طور که پلیس اذعان می‌کند مرتکب اشتباه و کار غیر قانونی نشده است. 

پلیس چاندلر در بیانیه‌ای گفت:

خودروی خودران ویمو در زمان نامناسب و مکان نامناسب بود، ولی این خودرو "نقض‌کننده قانون" نبود.

تصادف خودروی خودران ویمو در تقاطع بلوار چاندلر و خیابان دکتر لس فلیز رخ داد. خودروی هوندا که در بلوار چاندلر در حال حرکت به سمت شرق بود، برای جلوگیری از برخورد با وسیله نقلیه‌ای که در لس فلیز به سمت شمال حرکت می‌کرد از جاده منحرف شد. طبق گفته ABC15، پلیس آریزونا می‌گوید که خودروی هوندا به سمت مینی‌ون خودران ویمو چرخید و تصادف رخ داد.

مینی ون هوشمند Waymo

پلیس می‌گوید که خودروی خودران ویمو در زمان حادثه از یک اپراتور پشت فرمان برخوردار بود که صدمات جزئی داشت. در مجموع سه خودرو درگیر حادثه بودند، که تنها دو برخورد داشتند. به گزارش بازفید، پلیس در حال انجام تحقیقات بیش‌تر است تا مطمئن شود که آیا دیگر خودرویی که در این حادثه حضور داشت؛ تاثیری بر تصادف دارد یا نه. اما در حال حاضر پلیس احتمال می‌دهد که خودروی سوم، نقض چراغ قرمز را مرتکب شده باشد.

این دومین تصادفی بود که در سال جاری در ناحیه فونیکس برای خودروهای خودران رخ داد. در ماه مارس، یک خودروی خودران ولوو XC60 متعلق به ناوگان اوبر تصادف کرد و یک عابر پیاده در تمپه ایالت آریزونا کشته شد. هنگام وقوع حادثه یک اپراتور پشت فرمان خودروی خودران اوبر قرار داشت؛ پس از این تصادف، اوبر تمام آزمایش‌های مربوط به خودروهای خودران خود را به حالت تعلیق درآورد. در پی این اتفاق، فرماندار ایالت آریزونا توانایی این برند را در آزمون خودروهای خودران تعلیق کرد.

در حالی که شرکت‌های بزرگ همچنان به تست فناوری کمکی خودمختار و خودروهای خودران ادامه می‌دهند، بررسی و موشکافی مسائل مربوط به آن‌ها نیز توسط مقامات دولتی و قانون‌گذاران افزایش یافته است. با این‌که خودروهای خودران در این تصادفات دخیل هستند، اما در اکثر موارد علت و مقصر حادثه نیستند. خودروهای خودران اغلب به علت خطا و سوء استفاده از راننده تصادف می‌کنند. به نظر می‌رسد که این حوادث می‌تواند تجارب غول‌های فناوری را برای بهبود عملکرد خودروی خودران در مقابل تصادفات بیش‌تر کند و باعث کاهش احتمال خطا در آن‌ها شود. امیدواریم که طی چند سال آینده، ناوگان خودران بتوانند با افزایش ایمنی برای سرنشینان، خودروهای مجاور و عابران پیاده؛ گام بزرگی در تسهیل خدمات حمل‌ونقل هوشمند بردارند. 

پس از این تصادف، خبرنگاران ABC15 از مسئولان ویمو در مورد حادثه سوال کردند اما هنوز جوابیه‌ای منتشر نشده است. ویمو اعلام کرد که پس از بررسی حادثه توسط پلیس و مقامات، نظر خود را در این مورد اعلام می‌کند. اگرچه احتمال تقصیر خودروی خودران ویمو در این حادثه وجود ندارد، اما رخ دادن چنین حوادثی می‌تواند زنگ خطری برای آینده این کسب‌وکار نیز باشد.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات