نیکون دوربین بدون آینه خود را بهار سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌کند

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیکون با انتشار گزارشی تاریخ عرضه‌ی دوربین بدون آینه‌ی جدید خود را تایید کرد.
تبلیغات

دوربین‌های بدون آینه به لطف سرمایه‌گذاری گسترده‌ی برند‌هایی اعم از سونی، پاناسونیک، المپوس و فوجی‌فیلم، پیشرفت قابل توجهی کرده و نظر بسیاری از عکاسان را نیز به خود جلب کرده‌اند. در این بین نیکون و کانن به عنوان سلاطین بازار دوربین‌های عکاسی، هنوز به‌صورت گسترده و با محصولاتی قابل توجه وارد این بازار نشده‌اند. حال به‌نظر می‌رسد که شرایط در حال تغییر است؛ زیرا نیکون با انتشار گزارشی، برنامه‌‌ی خود برای عرضه‌ی سیستم بدون آینه‌ در سال آینده را اعلام کرد.

نیکون به‌صورت رسمی عرضه‌ی اولین دوربین بدون آینه با سیستم جدید در بهار سال ۲۰۱۹ را تایید کرد. پیش از این نیز اخبار بسیاری از در دست توسعه‌ بودن چندین دوربین و بدنه توسط نیکون و کانن منتشر شده بود. توسعه‌ی دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه مهم‌ترین بخش از این اخبار بودند؛ دوربین‌هایی که به‌صورت مستقیم به رقابت با دوربین‌های سونی خواهند پرداخت.

با توجه به اعلام نیکون برای عرضه‌ی دوربین بدون آینه‌ در ابتدای سال ۲۰۱۹، بسیار بعید به نظر می‌رسد که شاهد رونمایی از نمونه‌ی نهایی این دوربین در رویداد فتوکینا ۲۰۱۸ باشیم و احتمالا نیکون تنها از برخی مشخصات و روند توسعه‌ی آن خبر خواهد داد. هنوز هیچ زمان مشخصی جهت عرضه‌ی اولین دوربین پرچمدار و بدون آینه‌ی کانن مشخص نشده است. با این حال انتظار می‌رود این غول دنیای عکاسی نیز در رویداد فتوکینا سال جاری همانند اصلی‌ترین رقیب خود از نمونه‌ی در حال توسعه‌ی دوربین بدون آینه‌ رونمایی کند. 

ظاهرا برای کانن و نیکون زیاد مهم نیست کدام برند اولین محصول فول‌فریم و بدون آینه‌ی خود را به بازار عرضه کنند. هر دو برند نام‌برده مشتریان وفادار بسیاری دارند که قطعا در صورت عرضه‌ی اولین دوربین بدون آینه به خرید احتمالی آن می‌اندیشند؛ اما رقابت اصلی در حال حاضر بین کانن و نیکون در برابر سونی است که چند سالی با عرضه‌ی دوربین‌های بدون آینه و فول‌فریم توانمند، توجهات بسیاری را به خود جلب و سهم گسترده‌ای از بازار را از آن خود کرده است.

کانن و نیکون با عرضه‌ی دوربینی بدون آینه و توانمند قطعا به سرعت سهم زیادی از این بخش از بازار را از آن خود خواهند کرد" اما نکته‌ی مهم در این زمینه قابلیت استفاده از مانت‌های F و EF نیکون و کانن در دوربین‌های جدید این شرکت خواهد بود تا کاربران امکان استفاده از لنز‌های فعلی خود را نیز داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات