برند کرایسلر به پایان خود نزدیک می‌شود

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در محافل خبری از تمایل سرجیو مارکیونه برای تعطیل کردن برند معروف کرایسلر شنیده می‌شود. این شرایط، می‌تواند پایانی بر فعالیت این برند ۹۰ ساله‌ی امریکایی باشد.
تبلیغات

سرجیو مارکیونه مدیر عامل فیات کرایسلر روز جمعه همین هفته، جلسه‌ای را با سرمایه‌گذاران این گروه خودروسازی در ایتالیا برگزار خواهد کرد. زمزمه‌هایی در مورد حذف یکی از برندهای این گروه خودروسازی وجود دارد و احتمالا مارکیونه در این جلسه، چنین موضوع مهمی را به اطلاع سرمایه‌گذاران خواهد رساند. لاری ولکوئت متخصص گروه فیات کرایسلر در خبرگزاری اتوموتیو نیوز به نقل از منبعی ناشناس در اروپا چنین خبری را اعلام کرده است و همین موضوع نیز باعث گمانه‌زنی‌های زیادی در محافل خبری دنیا شد.

به گفته اتوموتیو نیوز، مارکیونه جزئیات برنامه‌های خود را در این جلسه اعلام می‌کند تا علاوه بر حذف برند کرایسلر، پایان حضور فیات در ایالات متحده آمریکا و چین، بررسی شود.  فیات قصد دارد که بار دیگر تمرکز خود را بر ساخت خودرو برای اروپا، بزریل و بازارهای نوظهور قرار دهد. 

Fiat Chrysler / فیات کرایسلر

حذف محور استراتژیک و بزرگ گروه خودروسازی فیات کرایسلر، پول بیش‌تری را برای سرمایه‌گذاری روی برند جیپ در اختیار قرار می‌دهد. در حال حاضر جیپ به عنوان یکی از بخش‌های سودآور این شرکت شناخته می‌شود و افزایش سرمایه آن، باعث رشد چشم‌گیر سودآوری خواهد بود. جدیدترین محصولات جیپ که به زودی وارد بازار خواهند شد، شامل یک مدل شاسی‌بلند کوچک‌تر از جیپ رنگید و خودروی لوکس جیپ گرند واگونیر می‌شود. کارشناسان اعتقاد دارند که حضور جیپ گرند واگونیر طی سال ۲۰۱۹ در بازار، می‌تواند نشاط بیش‌تری به فروش جیپ بدهد. 

طبق گفته اتوموتیو نیوز، فیات کرایسلر همچنین قصد دارد که برندهای آلفا رومئو و مازراتی را در یک بخش واحد عملکردی ادغام کند. این حرکت گروه خودروسازی فیات کرایسلر بسیار منطقی به نظر می‌رسد، زیرا داشتن دو برند برای تمرکز روی تولید خودروهای اسپرت معقول نیست و باعث دلسردی مشتریانی می‌شود که برای خرید محصولات کراس‌اور این برندها اشتیاق فراوان دارند. 

Sergio Marchionne Fiat Chrysler / سرجیو مارکیونه فیات کرایسلر

مارکیونه سال آینده پس از ۱۴ سال حضور در راس مدیریت گروه خودروسازی فیات کرایسلر بازنشسته خواهد شد و جلسه‌ی جمعه، به عنوان آخرین تصمیمات حیاتی او تلقی می‌شود. از جمله اقدامات مهم مارکیونه می‌توان به ادغام برندهای فیات و کرایسلر و در اختیار گرفتن ۹۰ درصد سهام فراری اشاره کرد. 

اگر مارکیونه بخواهد نام تجاری کرایسلر را حذف کند، در واقع برندی با سابقه بیش از ۹۰ سال را در ایالات متحده آمریکا به پایان خود می‌رساند. با این حال امروز محصولات تولیدی این شرکت تنها شامل دو مدل می‌شود؛ مینی‌ون کرایسلر پاسیفیکا و سدان قدیمی 300. به نظر می‌رسد، با کاهش تولید محصولات توسط کرایسلر،  حال حاضر بهترین زمان برای حذف آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات