فیسبوک مارکت پلیس ۸۰۰ میلیون کاربر در ۷۰ کشور دنیا دارد

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک روز سه‌شنبه در در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 اعلام کرد که پلتفرم خرید و فروش این شبکه‌ی اجتماعی به رکورد ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه دست یافته است.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، روز سه‌شنبه در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت گفت پلتفرم فیسبوک مارکت‌پلیس (Marketplace) که امکان خرید و فروش اقلامی همچون وسایل خانه، خودرو و لباس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه از ۷۰ کشور دنیا دارد. وی همچنین در ادامه گفت از هر ۳ آمریکایی یک نفر از مارکت‌پلیس استفاده می‌کند.

فیسبوک، غول فناوری دنیا با سرعت بالایی در حال افزایش سودآوری خود است. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که فروش این پلتفرم با ۴۹ درصد افزایش تقریبا به ۴۰ میلیارد دلار رسیده و در همین حال، سود آن نیز بیش از دو برابر شده است. نزدیک به ۲.۲ میلیارد نفر یا تقریبا از هر ۷ نفر در دنیا دو نفر و بیش از نصف جمعیت آنلاین دنیا روزانه از این سرویس استفاده می‌کنند. این آمار خیره‌کننده فیسبوک را در میان قدرتمندترین شرکت‌های اینترنتی دنیا قرار می‌دهد.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که روزانه بیش از ۴۶۰ میلیون نفر (تقریبا هم‌اندازه‌ی اینستاگرام) از وضعیت واتساپ (Whatsapp Status) استفاده می‌کنند. این قابلیت که مشابه ویژگی استوری‌ها در اینستاگرام است، به کاربران امکان می‌دهد تا متون، تصاویر، ویدئوها و تصاویر متحرک خود را برای ۲۴ ساعت در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

در کنفرانس F8 که در سن خوزه‌ی کالیفرنیا برگزار شد، بیش از ۵ هزار توسعه‌دهنده شرکت کردند. این کنفرانس سالانه به عنوان مراسمی برای معرفی ابتکارات مهم فیسبوک نظیر فناوری این شرکت برای اتصال حساب‌های کاربری کاربران با وب‌سایت‌های سراسر اینترنت و همچنین طراحی‌های تازه برای صفحات پروفایل کاربران آغاز به کار کرد. این شرکت به تازگی با بهره‌گیری از این رویداد تلاش کرد تا درباره‌ی روش‌های بهتری که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن کمک می‌کند تا خدماتش را با بازی‌های سرویس مسنجر، ویژگی‌های واقعیت افزوده برای اپلیکیشن فیسبوک و برنامه‌های تازه‌ی هوش مصنوعی پیوند دهند، گفتگو کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات