تعیین خط فرمول یک موناکو؛ پول پوزیشن برای ریکیاردو

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در پیش نمایش جایزه بزرگ فرمول یک موناکو، دنیل ریکیاردو و سباستین فتل بهترین زمان‌گیری را ثبت کردند و جلوتر از دیگران، آغازگر رقابت اصلی خواهند بود.
تبلیغات

در دور تعیین خط فرمول یک موناکو، دنیل ریکیاردو از تیم ردبول توانست با ثبت بهترین زمان جایگاه نخست را از آن خود کند. این در حالی است که مکس ورشتاپن هم‌تیمی ریکیاردو به دلیل تصادف در دور تمرینی و برخورد با دیوار پیست نتوانست به مسابقه ادامه دهد. بدین ترتیب مسئولان تیم ردبول اعلام کردند که باید جعبه‌دنده‌ی خودروی ورشتاپن را تعویض کنند و او اگر می‌توانست به زمان‌گیری برسد، با پنج رده کاهش جایگاه مواجه می‌شد. به هر حال ریکیاردو توانست با زمان یک دقیقه و ۱۰.۸۱۰ ثانیه، پول پوزیشن را به دست آورد تا در مسابقه امروز از جایگاه نخست استارت بزند. با اینکه ریکیاردو به دنبال بهبود زمان‌گیری خود بود؛ اما در بخش نهایی پیست نتوانست عملکرد بهتری داشته باشد. این دومین پول پوزیشن ریکیاردو در مسابقات فرمول یک است که دو سال بعد از اولین حضورش در همان محل (موناکو) به دست می‌آید. 

Monaco Grand Prix Formula 1 / فرمول یک گرندپری موناکو

لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس که در تمرین اول پیست، جایگاه ریکیاردو را تهدید می‌کرد، با از دست دادن زمان در مراحل بعدی نتوانست جایگاهی بهتر از سومی داشته باشد. این در حالی است که سباستین فتل راننده تیم فراری با زمان یک دقیقه و ۱۱.۰۳۹ ثانیه در رده دوم قرار گرفت و همیلتون با ثبت زمان یک دقیقه و ۱۱.۲۳۲ ثانیه، جایگاه سوم را برای مسابقه امروز به دست آورد. 

Monaco Grand Prix Formula 1 / فرمول یک گرندپری موناکو

پس از همیلتون، کیمی رایکونن راننده تیم فراری با یک دقیقه و ۱۱.۲۶۶ ثانیه و والتری بوتاس از تیم مرسدس با یک دقیقه و ۱۱.۴۴۱ ثانیه قرار گرفتند. استبان اُکن، فرناندو آلونسو، کارلوس ساینز، سرجیو پرز و پیر گسلی نیز در رده‌های ششم تا دهم قرار گرفتند. در این میان رانندگان تیم‌های فراری، مرسدس و فورس ایندیا از نظر تیمی عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند در میان ۱۰ راننده نخست دور تعیین خط گرندپری موناکو قرار بگیرند. 

Monaco Grand Prix Formula 1 / فرمول یک گرندپری موناکو

در این میان نیکو هالکنبرگ از تیم رنو، استوفل وندورن از تیم مک‌لارن، سرگئی سیروتکین از تیم ویلیامز، چارلز لکلرک از تیم سائوبر و برندون هارتلی راننده انگلیسی تیم تورو روسو در رده‌های یازدهم تا پانزدهم قرار گرفتند. همچنین مارکوس اریکسون از تیم سائوبر، لانس استرول راننده کانادایی تیم ویلیامز، رومن گروژان و کوین مگنوسن از تیم هاس در جایگاه شانزدهم تا نوزدهم قرار گرفتند و تنها مکس ورشتاپن از تیم ردبول به دلیل تصادف از زمان‌گیری حذف شد. 

Monaco Grand Prix Formula 1 / فرمول یک گرندپری موناکو

به این ترتیب تیم ردبول در مسابقه اصلی مکس ورشتاپن را به همراه نخواهد داشت و ریکیاردو وظیفه سنگینی برای بهبود امتیاز تیمی بر عهده دارد. بدون تردید امروز رقابت سختی بین ریکیاردو، همیلتون و فتل برای کسب قهرمانی در رقابت جایزه بزرگ فرمول یک موناکو جریان خواهد داشت؛ به‌خصوص فتل که سال گذشته نیز عنوان قهرمانی را در این پیست کسب کرد و حالا برای دفاع از آن، رقابت سختی با رانندگان تیم‌های مرسدس و ردبول خواهد داشت.

رقابت اصلی در مسابقه فرمول یک موناکو ۲۰۱۸، امروز یک‌شنبه انجام خواهد شد؛ اما به دلیل هم‌زمانی با مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، به احتمال فراوان توسط شبکه ورزش سیما پخش مستقیم نمی‌‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات