اندی رابین: شایعات،‌ وضعیت اسنشال را به‌درستی ترسیم نمی‌کند

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از انتشار خبری از سوی بلومبرگ مبنی بر واگذاری اسنشال فون،‌ اندی رابین در ایمیلی به کارمندان خود اصل ماجرا را توضیح داد.
تبلیغات

اندی رابین، بنیانگذار استارتاپ اسنشال که یک سال قبل اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را به بازار عرضه کرد، روزهای پر از چالشی را پشت سر می‌گذارد. خبرگزاری بلومبرگ روز گذشته خبری در رابطه با شرکت سازنده‌ی اسنشال فون منتشر کرد که به مذاق اندی رابین خوش نیامد. در این خبر آمده بود که اسنشال به‌زودی واگذاری می‌شود و این شرکت برنامه‌های طرح و توسعه‌ی خود را در مورد گوشی جدید اسنشال فون متوقف کرده است.

البته چند روز قبل هم در خبرگزاری‌های دیگری همین خبر با محتوای مشابه منتشر شده بود. همزمان خبر دیگری از بخش طراحی اسنشال منتشر شد که می‌گفت این شرکت در حال بهبود دوربین گوشی Essential PH-1 است؛ با این حال بسیاری در انتظار دیدن واکنش اندی رابین به خبرهای منتشرشده در خصوص آینده‌ی اسنشال بودند. اندی رابین تا به امروز سکوت اختیار کرده و در خصوص صحت و سقم خبر واگذاری اسنشال اظهار نظری نکرده بود؛ اما ظاهرا بعد از انتشار گزارش بلومبرگ، اندی رابین تصمیم گرفت تا به سکوت خود خاتمه دهد و برای روشن شدن موضوع به کلیه‌ی کارمندان شرکت، ایمیلی ارسال کند که برخی از جملات این ایمیل تامل برانگیز است. در بخشی از متن این ایمیل می‌خوانیم:

هیچ‌کس (از جمله خود من تا این لحظه)‌ نمی‌داند چه تصمیمی برای شرکت بهترین تصمیم خواهد بود.
andy rubin / اندی رابین

اندی رابین در این ایمیل به کارمندان خود درباره‌ی علت توقف برخی طرح‌های این شرکت توضیح داد و اعلام کرد برنامه‌هایی که اخیرا در رابطه با تولید گوشی هوشمند جدید این شرکت متوقف شده است به نفع توسعه سایر محصولات مانند اسپیکر هوشمند بوده و دلیل دیگری ندارد. اندی رابین در قسمت دیگری از متن ایمیل اشاره کرد:

این شرکت وارد همکاری جدیدی با شرکت‌های سرمایه‌گذار شده است تا بتواند سرمایه‌ی بیشتری برای اسنشال جذب کند.

شاید موضوع واگذاری شرکت هم بخشی از همین برنامه‌های جذب سرمایه و ادامه‌ی همین مباحث است. اسنشال در این مدت توانسته بیش از  ۳۰۰ میلیون دلار از شرکت‌های دیگر سرمایه جذب کند. اندی رابین در قسمتی از متن ایمیل خود صریحا اعلام کرد: 

اسنشال را به هیچ‌وجه تعطیل نمی‌کنیم.

اندی رابین،‌ ۹ سال از عمر خود را در گوگل گذراند و اولین تلفن هوشمند اندرویدی خود را یک سال قبل، تحت لوای استارتاپ تازه‌نفس اسنشال به بازار عرضه کرد. بعد از گذشت یک سال پرمخاطره، برخی رسانه‌ها خبرهایی را در مورد این استارتاپ منتشر کرده‌اند که به مذاق اندی رابین خوشایند نیست. همان‌طور که گفته شد روز گذشته بلومبرگ در خبری جنجالی اعلام کرد که اندی رابین قصد دارد تا اسنشال را واگذار کند و برنامه‌ی طرح توسعه و تولید گوشی جدید این شرکت متوقف شده است. بعد از انتشار این خبر در بلومبرگ،‌ اندی رابین نسبت به چنین تیتر خبری واکنش نشان داد و برای آن خبرگزاری اظهار تاسف کرد و در متن ایمیل به کارمندان شرکت اعلام کرد:

اسنشال قصد ناله و شکایت از وضعیت موجود خود را ندارد؛ بلکه قویا قصد دارد بر پیروزی تمرکز کند.

شایان ذکر است پاییز سال گذشته میلادی اندی رابین به طور موقت، از فعالیت‌های اسنشال کناره گرفت؛ ولی مجددا به شرکت و ادامه فعالیت‌ها بازگشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات