لپ‌تاپ‌های ایسر، نخستین کامپیوترهای مجهز به الکسا خواهند بود

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسر اعلام کرده است که از امروز به نخستین سازنده‌ی کامپیوتر تبدیل خواهد شد که الکسا، دستیار صوتی آمازون را برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند.
تبلیغات

ایسر قصد دارد با انتشار الکسا برای لپ‌تاپ‌های خود، تجربه‌ی استفاده از دستیار صوتی محبوب آمازون را در اختیار کاربران ویندوزی قرار دهد. بر همین اساس این شرکت اعلام کرده است که نخستین سری لپ‌تاپ‌هایی که به‌روزرسانی الکسا را دریافت می‌کنند، خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر اسپین ۵ و اسپین ۳ خواهند بود و به‌ترتیب در روزهای ۲۳ می (۲ خرداد) و ۲۶ می (۵ خرداد) موفق به دریافت این دستیار صوتی خواهند شد. ایسر با این اقدام به نخستین سازنده‌ی کامپیوتر که الکسا را ارائه می‌دهد، تبدیل خواهد شد.

امروزه، اینترنت اشیا و از همه مهم‌تر دستیارهای دیجیتال نظیر الکسای آمازون از جمله مطرح‌ترین حوزه‌های فناوری محسوب می‌شوند. تا به امروز، امکان استفاده از الکسا در تبلت‌هایی نظیر فایر اچ‌دی ۸، ساندبارها، هدفون‌ها و البته دستگاه‌های اختصاصی آمازون همچون اکو، دات، شو و اسپات وجود داشته است. اکنون این فناوری دیر یا زود راه خود را به لپ‌تاپ‌ها نیز باز خواهد کرد.

Acer Laptop

علاوه بر لپ‌تاپ‌های اسپین ۳ و اسپین ۵، ایسر دستیار صوتی آمازون را به سیستم‌هایی نظیر لپ‌تاپ گیمینگ نیترو اسپین ۵ نیز خواهد افزود (به‌روزرسانی آن در ماه ژوئن آغاز خواهد شد). این شرکت همچنین قصد دارد در هفته‌های آتی این فناوری را برای سری لپ‌تاپ‌های محبوب سوئیفت، اسپایر و سوییچ و کامپیوترهای همه‌کاره‌ی خود ارائه کند. اگر شما صاحب یکی از مدل‌های این لپ‌تاپ‌ها هستید، به‌زودی می‌توانید به‌روزرسانی نرم‌افزاری را از طریق برنامه‌ی Care Center ایسر دریافت کنید.

مصرف‌کنندگان می‌توانند با استفاده از پردازشگر صدای دیجیتال مجتمع اینتل، فناوری صدای هوشمند اینتل که به صورت اختصاصی برای برعهده گرفتن تعاملات گفتاری و صوتی طراحی شده است، اقدام به فراخوانی الکسا کنند. برخی از لپ‌تاپ‌های ایسر از جمله اسپین ۵ مجهز به ۴ میکروفون مجتمع و فناوری میدان دور هستند. این فناوری به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا از فاصله‌ای نسبتا دور و حتی در محیط‌های تقریبا شلوغ الکسا را فراخوانی کنند. دیگر لپ‌تاپ‌های ایسر نیز از فناوری میدان دور برخوردار هستند؛ اما برای کار با آن تنها از ۲ میکرون بهره می‌گیرند.

Acer Laptop

الکسا همانند دیگر دستیارهای دیجیتال به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا وضعیت آب‌وهوا را بررسی، برنامه‌ریزی‌های خود را به‌روزرسانی و موسیقی پخش کنند. همچنین می‌توان از الکسا برای کنترل محصولات خانه‌ی هوشمند سازگار استفاده کرد. برای مثال با بهره‌گیری از این دستیار صوتی می‌توانید تقریبا از هر کجا که بخواهید دمای خانه را تنظیم، چراغ‌ها را روشن یا سیستم امنیتی هوشمند را فعال کنید. اگر از جمله صاحبان لپ‌تاپ‌های ایسر محسوب نمی‌شوید، جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا دستیار صوتی آمازون قرار است تا پایان سال جاری میلادی در اختیار طیف مختلفی از لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات